• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

نقش نیروهای صلح بان در تقابل با گروه های مسلح غیرقانونی در‌ قره باغ

  • کد خبر : 29683
  • 20 شهریور 1400 - 14:29
نقش نیروهای صلح بان در تقابل با گروه های مسلح غیرقانونی در‌ قره باغ
یاز اکو- همانطور که می دانیم، پیروزی آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه منجر به امضای موقت توافق نامه سه جانبه در ۱۰ نوامبر شد. یکی از شرایط اصلی این توافقنامه استقرار موقت نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ بود. آذربایجان بطور رسمی بارها در بالاترین سطح اعلام کرده است که کل قره باغ قلمرو مستقل آذربایجان است و جامعه بین المللی تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان را به رسمیت می شناسد و مطابق بیانیه ۱۰ نوامبر نیروهای حافظ صلح روسی بطور موقت در برخی از مناطق مستقر شده اند. با این حال مایه تاسف است که این مأموران بارها هدف خود را از استقرار در برخی مناطق قره باغ فراموش کرده و مفاد توافقنامه را به شدت نقض کرده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال ملی آز اضافه می کند: شلیک های مداوم به شهر شوشا توسط گروه های تروریستی ارمنی نمونه بارز نقض توافقنامه است. گلوله باران شدید پست های نظامی آذربایجان در موقعیت شوشا توسط گروه های مسلح غیرقانونی ارمنی در خاک آذربایجان، جایی که نیروهای صلحبان روسی به طور موقت در آن مستقر هستند، غیرقابل قبول است.

با این حال صلح بانان روسی سکوت می کنند، گویی از این حادثه بی اطلاع هستند. عجیب ترین چیز این است که این حادثه در اراضی آذربایجان در حال وقوع است، جایی که نیروهای حافظ صلح روسی به طور موقت مستقر شده اند و این اولین مورد نقض توافقنامه نیست.

گروههای مسلح غیرقانونی ارمنستان هنوز در قره باغ فعالیت می کنند و ظاهراً صلحبانان روسی شرایطی را برای این امر ایجاد می کنند. لازم است یک رویکرد واقع بینانه در این زمینه اتخاذ شود، چرا که به پست های نظامی ارتش آذربایجان در مسیر شوشا که جزئی از خاک آذربایجان است و جایی که نیروهای حافظ صلح روسی موقتاً مستقر هستند گلوله باران از آنجا شروع می گردد.

کسانی هم که اقدام به تیراندازی می کنند دسته های مسلح غیرقانونی ارمنی هستند که از اراضی که متعلق به آذربایجان است و نیروهای صلحبان روسی بطور موقت در آنجا مستقر هستند اقدام به این کار می کنند.

نیروهای صلحبان روسی الزامات بیانیه ۱۰ نوامبر را رعایت نمی کنند

این اتفاقات یک بار دیگر نشان داد که اول از همه نیروهای صلحبان روسی الزامات بیانیه ۱۰ نوامبر را رعایت نمی کنند. زیرا طبق بیانیه ۱۰ نوامبر، هیچ گروه مسلح غیرقانونی نمی تواند در قره باغ فعالیت نماید.

به نظر می رسد هیچ بهانه ای از سوی نیروهای حافظ صلح روسیه در این زمینه قابل قبول نیست. محدوده شهر خانکندی و اطراف آن آنقدر بزرگ نیست که نیروهای حافظ صلح نتوانند گروه های مسلح غیرقانونی را خنثی کنند.

از سوی دیگر گروه های مسلح ارمنی به عمد به شهر شوشا پایتخت فرهنگی آذربایجان حمله می کنند و نیروهای حافظ صلح روسی مسئول تمام این اقدامات و دیگر اقدامات نیروهای مسلح غیرقانونی ارمنستان هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});