• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

سلیمی: فرمانده ستاد اقتصادی کیست؟

  • کد خبر : 37236
  • 18 آبان 1400 - 18:15
سلیمی: فرمانده ستاد اقتصادی کیست؟
یاز اکو - یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که فرمانده ستاد اقتصادی چه کسی است؟ گفت: دولت قبل با ریل گذاری اشتباه بخشی از کسری بودجه خود را جبران کرد، برنامه وزارت اقتصاد برای جبران این اقدامات آسیب زا چه چیزی است؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش وزیر اقتصاد درباره بازار بورس در تذکری گفت: وزیر اقتصاد در گزارش خود به معلول ها اشاره کردند، اما باید به این نکته توجه کرد که بورس تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند قیمت گذاری دستوری، پیش بینی پذیری اقتصاد، انضباط پولی، امنیت سرمایه گذاری، افزایش تولید، کنترل نرخ ارز و تامین کسری بودجه است که باید توضیح داده شود برای ساماندهی این مسائل چه اقداماتی انجام گرفته است.

نماینده مردم محلات در مجلس ناهماهنگی در تصمیمات اقتصادی را آسیب زا خواند و گفت که باید مشخص شود که فرمانده ستاد اقتصادی چه کسی است؟ آیا وزیر امور اقتصادی است یا فرد دیگری است؟

سلیمی اضافه کرد: طبق اصل ۱۳۷ قانون اساسی، همه وزرا در برابر تمامی مشکلات مسئولیت دارند. سهامداران خرد در برابر سهامداران حقوقی همانند ماهی کوچک در برابر نهنگ هستند. باید مشخص شود دولت چه اقداماتی برای مدیریت و حمایت از سهامداران خرد انجام می دهد تا آنها اسیر نهنگ نشوند؟.

وی اظهار کرد: سازوکار وزارت اقتصاد برای نظارت، شفافیت و عدالت در بازار بورس چیست؟ دولت قبل با ریل گذاری اشتباه بخشی از کسری بودجه خود را جبران کرد. وزارت اقتصاد مشخص کند برای جبران این اقدامات آسیب زا چه برنامه ای دارد؟

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد تعادل عمومی در اقتصاد گفت: نمی توان بازار مسکن، طلا، ارز و فولاد را رها کرد و انتظار داشت بورس ساماندهی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});