• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

منصور حقیقت‌پور: منتظر توافق نباشید/ دور تازه‌ای از مذاکرات در راه است

  • کد خبر : 76908
  • 08 شهریور 1401 - 11:00
منصور حقیقت‌پور: منتظر توافق نباشید/ دور تازه‌ای از مذاکرات در راه است
یاز اکو - وضعیت برجام هنوز مبهم است و مشخص نیست اگر قرار است توافقنامه ای میان ایران و طرفین برجام امضا شود، با چه کیفیتی خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نامه نیوز، منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «هنوز جزئیاتی از تبادل نظرها میان ایران و دیگر طرفین برجام در دست نیست اما از همین اطلاعات غیررسمی به ذهن می رسد که باید خود را برای دور تازه ای از مذاکرات آماده کنیم. به هر حال مذاکره دادوستد است و باید یک چیزی داده شود تا چیز دیگری ستانده شود».

او ادامه داد: «قطعا محصول نهایی مذاکرات نه ایده آل ایران خواهد بود نه آمریکا و همین که به حدوسطی رسیده شود، خوب است. ایران تا کنون عاقلانه برخورد کرده است و ارزیابی من این است که مذاکرات جدیدی باید انجام شود تا ابهامات موجود از بین برود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من عقلی در آمریکایی ها نمی‌بینم؛ شرایطی که در آن گرفتار شده اند، آنها را به سمت توافق سوق داده است. امروز آمریکا در ضعیف ترین شرایط خود به سر می برد. آنها چاره ای ندارند جز آنکه در قبال ایران کوتاه آیند. اکنون با آمریکای ضعیف و فرارکرده از عراق و افغانستان مواجهیم که در جنگ اوکراین هم کاملا شکست خورده است. از طرفی بحران انرژی در غرب گسترده است و غربی ها برای بهبود اوضاعشان چاره ای ندارند جز آنکه با ایران ارتباط برقرار کنند».

حقیقت پور در پایان گفت: «اروپا هم به این نتیجه رسیده است که چرا باید چوب بی عقلی های آمریکا را بخورد و وضعیت سخت اروپایی ها به ویژه در حوزه تأمین انرژی نتیجه پیروی کورکورانه آنها از آمریکاست و حالا فهمیده اند که اطاعت از آمریکا نتیجه ای جز ضرر برایشان ندارد».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});