• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر وارد مشگین‌شهر شدند

  • کد خبر : 118085
  • 29 شهریور 1402 - 12:18
۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر وارد مشگین‌شهر شدند
یاز اکو - رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر گفت: در فصل تابستان بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر وارد شهرستان مشگین‌شهر شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، علی ایمانی، اظهار کرد: این میزان ورودی گردشگر اعم از گردشگران داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مشگین‌شهر در حالی تابستان امسال میزبان مسافران و گردشگران بود که آب و هوای متبوعی را تجربه کرد به طوری که اکثر گردشگران از چشم‌انداز سبلان، چشمه‌های آبگرم، باغات و دست‌سازهای هیجان‌انگیز این شهرستان بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر گفت: بیشترین بازدید از پل معلق و زیپ‌لاین آن در مشگین‌شهر انجام شده که هیجان و فضای جذابی را برای گردشگران فراهم کرده بود.

ایمانی افزود: علاوه بر این مکان‌های پرجاذبه، آب‌های درمانی و معدنی این شهرستان با حجم انبوهی از مسافران و گردشگران به ویژه در ۲ هفته اخیر روبه‌رو بوده که همچنان حضور بخشی از گردشگران را نیز شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت کهن مشگین‌شهر که به خیاو معروف است، جمعی از گردشگران و مسافران نیز از محوطه‌های تاریخی این شهرستان بازدید کرده و با ابنیه‌ها و آثار باستانی این منطقه آشنا شدند.

ایمانی بازدید از محوطه شهریری را با قدمت هشت هزار ساله از جمله این اماکن اعلام کرد و ادامه داد: بقعه شیخ حیدر و سایر مکان‌های تاریخی و باستانی این شهرستان فضا و فرصتی را برای گردشگران فراهم کرده بود تا با حضور در این مناطق به تاریخ کهن مشگین‌شهر پی برده و با این میراث عظیم آشنایی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: حضور گردشگران در باغات سیب، انگور و سایر محصولات باغی و سردرختی شرایط متفاوتی را به وجود آورده بود که زمینه رونق اقتصادی و ثروت‌افزایی را نیز برای منطقه به همراه داشته است.

ایمانی از صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک و در عین حال سودده خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با تنوع بخشی به جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر در سال‌ها و فصول آینده بتوانیم میزبان گردشگران بیشتری از داخل و خارج باشیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر گفت: قطعاً با تدارک زیرساخت‌های مناسب به ویژه راه دسترسی مطلوب در زنجیره گردشگری این شهرستان می‌توان رشد ۵۰ تا ۷۰ درصدی گردشگران را برای سال‌های آینده پیش‌بینی کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});