• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

تورم در اردبیل ۱.۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری است

  • کد خبر : 30222
  • 24 شهریور 1400 - 14:13
تورم در اردبیل ۱.۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری است
یاز اکو - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مردادماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای شهری استان اردبیل ۴۵.۲ دهم درصد بوده و این در حالی است که این نرخ در خانوارهای شهری در کشور به طور میانگین ۴۴.۵ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از  ایرنا، فریبرز دهقان روز چهارشنبه افزود: در مردادماه امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری کشور و استان اردبیل به ۳۳۴.۱ دهم رسید که در سطح کشور و استان اردبیل رشدی معادل ۳.۲ دهم داشته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات را برای خانوارهای شهری در  استان اردبیل ۴۰۵ اعلام کرد و گفت: شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدماتی نیز در همین مدت در کشور ۲۹۸ و در استان اردبیل ۲۷۷ بوده است.

دهقان ادامه داد: درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال گذشته  در قالب تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ۴۲ و در  استان اردبیل هم ۴۲ درصد می‌باشد.

وی افزود: همین شاخص در خانوارهای روستایی رقم متفاوتی نشان می‌دهد طوری که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مردادماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای روستایی کشور ۴۸ و استان اردبیل ۵۰ درصد بوده است.

 او بیان کرد: مرکز آمار به تناسب آمارگیری کشوری در استان اردبیل نیز شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ها را بر اساس خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها، دخانیات، کالاهای غیر خوراکی و خدمات نرخ تورم  محاسبه کرده و به صورت شفاف اعلام می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});