• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
رییس دادگستری آذربایجان شرقی:

تعطیلی و پلمب پتروشیمی تبریز چاره کار نیست

  • کد خبر : 30275
  • 25 شهریور 1400 - 9:30
تعطیلی و پلمب پتروشیمی تبریز چاره کار نیست
یاز اکو - رییس دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در گذشته با توجه به گلایه شهروندان ساکن در اطراف این مجموعه بزرگ، برخی اصرار بر پلمب داشتند، اما پلمب و تعطیلی چاره کار نیست، در حالی که با کنترل و ارائه برنامه های به روز مشکلات حل می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، موسی خلیل اللهی در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی پتروشیمی تبریز، گفت: به جای تعطیلی و پلمب واحدهای آلاینده می‌توان با رویکردهای کنترلی و ارائه برنامه های به روز می توان ضمن رفع مشکلات زیست محیطی بستری‌های افزایش تولید را فراهم کرد.

وی افزود: صنایع بزرگی همچون پتروشیمی در کنار دیگر واحدهای تولیدی در بحث تولید ملی، تامین نیازهای داخلی، صادرات و اشتغال نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: بخشی از صنایع با موضوعات زیست محیطی مرتبط هستند و نمی توان گفت واحد تولیدی قطعا مشکل زیست محیطی ندارد، اما هرچقدر این مشکلات به حداقل برسد می تواند در تامین سلامت شهروندان نقش ایفا کند.

وی بیان کرد: طی چند سال اخیر با توجه به تجربیات موفق، ثابت شده که می توان به جای بستن درب صنایع فرصتی ایجاد کرد تا در کنار رفع مشکلات زیست محیطی بسترهای افزایش تولید نیز فراهم شود.

خلیل الهی گفت: همه در برابر محیط زیست و حفاظت از آن وطیفه داریم و قانون اساسی در این ارتباط تکالیفی را برای دستگاه قضایی تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ می توانند در آبادی استان و اشتغال جوانان نقش بزرگی ایفا کنند، امروز در استان الگوی خوبی برای مدیریت صنایع آلاینده طراحی شده که موفق بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});