• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
6

رشد تجارت دوجانبه ایران و برزیل در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 30369
  • 25 شهریور 1400 - 22:12
رشد تجارت دوجانبه ایران و برزیل در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱
یاز اکو - بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت اقتصاد برزیل، تجارت مستقیم دوجانبه ایران و برزیل در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۱.۳۶ میلیارد دلار بالغ گردید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اتاق بازرگانی تبریز، وزارت اقتصاد برزیل، آمار تجارت خارجی این کشور طی هشت ماه اول سال ۲۰۲۱ را منتشر نمود که بر اساس آن، صادرات برزیل طی این مدت به ۱۸۸ میلیارد دلار رسیده که افزایش ۵۰ میلیارد دلاری نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ داشته است.

تجارت دوجانبه ایران و برزیل طی این مدت به ۱,۳۶۲ میلیون دلار رسیده که ۱,۳۲۰ میلیون دلار را صادرات برزیل به ایران تشکیل می دهد که افزایش ۱۲۴ درصدی نسبت مدت مشابه سال ۲۰۲۰ داشته است.

سویا با ۱.۱۲ میلیون تن به ارزش ۴۵۲ میلیون دلار مهمترین کالای صادراتی برزیل به ایران و ذرت با ۱.۵۴ میلیون تن به ارزش ۳۳۱ دومین کالای صادراتی برزیل در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۱ بوده است. ذرت همواره اولین محصول صادراتی برزیل به ایران می‌باشد و پایین بودن میزان آن در هشت ماه اول به دلیل شروع فصل برداشت در ماه جولای می‌باشد. طی ماه‌های آینده میزان صادرات ذرت به ایران افزایش خواهد یافت. صادرات شکر در سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشته است و از رقم ۵۲ میلیون دلار در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۲۱۰ میلیون دلار رسیده است. کنجاله سویا، روغن سویا، آرد سویا، گوشت گوساله، گوشت مرغ و دارو دیگر کالاهای مهم صادراتی برزیل به ایران می‌باشند.

صادرات جمهوری اسلامی ایران به برزیل در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۲ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ میلیون دلاری را نشان می دهد. این امر بیشتر به دلیل کاهش صادرات اوره مستقیم به برزیل بوده است. ایران در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳۶ هزار تن اوره به ارزش ۳۶.۷ میلیون دلار صادر کرد که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰  که حدود ۲۵۵ هزار تن بود کاهش ۴۰ درصدی را نشان می دهد. پلی استایرن با ۱.۶ میلیون دلار دومین محصول صادراتی ایران به برزیل می‌باشد که رشد بسیار خوبی داشته و از کمتر از ۱۰۰ هزار دلار به ۱.۶ میلیون دلار رسیده است. در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱ ایران صادرات میوه‌های هسته دار (همچون گیلاس، هلو، زردآلو) را به برزیل شروع کرده و ۱.۱ میلیون دلار میوه به این کشور آمریکای جنوبی صادر کرده است. پسته (با پوست و بدون پوست)، کشمش، لوازم آشپزخانه، پلی اتیلن و آب میوه از محصولات دیگر صادراتی ایران به برزیل طی این مدت می‌باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});