• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

مقبره‌الشعرا آبروی تبریز است/ صرف اعتبار ۳٫۵ میلیارد تومانی برای احداث بنای مقبره الشعرا

  • کد خبر : 30366
  • 25 شهریور 1400 - 22:09
مقبره‌الشعرا آبروی تبریز است/ صرف اعتبار ۳٫۵ میلیارد تومانی برای احداث بنای مقبره الشعرا
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا کنون برای احداث بنای مقبره الشعرا در تبریز رقم سه میلیارد و 544 میلیون و 400 هزار تومان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در آئین گلباران مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی شد به مناسبت بزرگداشت سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی در مقبره‌الشعرا حضور یافته و عرض ادب و ارادت خود را به ساحت این شاعر پرآوازه برسانیم.
وی افزود: شاعران نامی و عرفا در طول تاریخ پربار گذشته سرمایه نمادین گرانبهایی را برای فرهنگ، هنر و اندیشه آذربایجان و کشور فراهم آورده‌اند و وظیفه ما به عنوان متولیان و راهبران توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه این است که به پاسداشت یاد و خاطره این بزرگواران همت گماریم و به طوری شایسته این سرمایه‌های نمادین را حفظ کنیم.
بهبودی اضافه کرد: اینکه آذربایجان توانسته است در یک مجموعه بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف نامی را از اقصی نقاط جهان گرد هم آورد تا در این فضا تنفس کرده و مدفون شوند، گذشته پرافتخار این دیار را نشان می‌دهد؛ باید ورق‌های این گذشته را تورق و جامعه‌ای رو به تعالی و پیشرفت فراهم کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: مجموعه مدیریتی استان اهتمام ویژه‌ای در جهت هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و حفظ این سرمایه معنوی در تبریز دارد و از تلاش همه دست‌اندکاران این عرصه قدردانی می‌کنیم.
وی مقبره‌الشعرا را آبروی شهر تبریز دانست و گفت: برخی از پروژه‌های زاید و نه چندان ضروری در این شهر اجرا و اعتبارات کلانی صرف آنها می‌شود؛ در حالی که اگر مقدار اندکی از این هزینه‌های غیرضرور صرف مقبره‌الشعرا شود، این مجموعه مانند مجموعه‌هایی مثل حافظیه و مقبره سعدی در شیراز می‌تواند شان تبریز را حفظ کند.
بهبودی ابراز داشت: تاکنون برای احداث بنای مقبره الشعرا در تبریز رقم سه میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده و رقم ۸ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان اعتبار سال ۱۴۰۰ این پروژه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی پیش بینی اعتباری این پروژه در سال‌های آینده را نیز ۲۴ میلیارد و ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و کل برآورد اعتبار پروژه بر اساس موافقت‌نامه را ۳۵ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

مقبره الشعرا اولین مقصد گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز، مقبره‌الشعرا را اولین مقصد گردشگری استان دانست و گفت: تعداد گردشگرانی که به اینجا مراجعه می‌کنند با هیچ مکان دیگر قابل مقایسه نیست.
سید قاسم ناظمی اذعان داشت: با توجه به شیوع کرونا توقع می‌رود مراجعات گردشگران کاهش یابد ولی تعداد افرادی که از اقصی نقاط استان و کشور روزانه به این مجموعه مراجعه می‌کنند قابل توجه است.
وی توضیح داد: در حال حاضر با توجه به یکپارچه‌سازی پروژه، امکانات زیرساختی مثل برق، گاز، لوله کشی آب و غیره هنوز به طور کامل فراهم نشده، اما اگر عملیات سنگ فرش طبقه بالای مقبره را به انجام رسانیم، می‌توانیم نواقص سیستم‌های گرمایش و سرمایش را با سازه‌‎های پرتابل رفع کنیم.
ناظمی چندگانگی مدیریت، نبود ردیف بودجه ملی، تغییرات مدیریتی و طولانی شدن پروژه را از دلایل اصلی وضعیت نامناسب کنونی مجموعه مقبره الشعرا دانست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30366

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});