• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

دومین واحد بخار نیروگاه ارومیه تا پایان آذر وارد مدار می‌شود

  • کد خبر : 31060
  • 30 شهریور 1400 - 17:00
دومین واحد بخار نیروگاه ارومیه تا پایان آذر وارد مدار می‌شود
یاز اکو - معاون توسعه طرح‌های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: واحد نخست بخار این نیروگاه مردادماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد دوم بخار نیروگاه تا پایان آذر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حمیدرضا عظیمی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از نیروگاه ارومیه افزود: واحد سوم این نیروگاه نیز تا خرداد سال آینده وارد مدار خواهد شد.

وی پیشرفت فیزیکی واحد دوم بخار نیروگاه ارومیه را حدود ۸۴ درصد برشمرد و افزود: سومین واحد بخار این مجموعه نیز دارای پیشرفت مناسبی است و باید نقدینگی لازم تامین و به پروژه تزریق شود.

معاون توسعه طرح‌های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت:  محل تامین منابع لازم برای اجرای این پروژه را از محل صرفه‌جویی سوخت است و در مرحله نخست ۷۰ میلیون مترمکعب صورت‌حساب سوخت صرفه‌جویی شده واحد نخست بخار نیروگاه به تایید وزارت نفت رسیده است.

 عظیمی افزود: برای در اختیار دادن سوخت صرفه‌جویی شده مراتب به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است.

وی بیان کرد: تاخیر در بهره‌برداری از هر واحد بخار سیکل‌ترکیبی روزانه هزینه‌ای معادل با ۹۰ هزار یورو در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برای ۳۵ واحد باقی‌مانده روزانه هزینه‌ای بالغ بر سه میلیون یورو به سرمایه‌های ملی تحمیل خواهد شد.

معاون توسعه طرح‌های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: نیروگاه ارومیه دارای ۶ واحد گازی است که قرارداد احداث بخش بخار این واحدهای گازی و تبدیل آن‌ها به سیکل‌ترکیبی میان شرکت سرمایه‌گذار(تدبیرسازان سرآمد) و برق حرارتی منعقد شده است.

عظیمی افزود: احداث بخش بخار واحدهای گازی و تبدیل آن‌ها به سیکل‌ترکیبی از سیاست‌های اصلی و راهبردی وزارت نیرو و برق حرارتی است و  اجرای این پروژه‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید برق کشور باعث رشد راندمان نیروگاه‌های حرارتی و کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه احداث هر واحد بخار سالانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد کرد، افزود: نکته مهم در احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی، اجرای به موقع واحدهای بخار با حداقل فاصه زمانی از دوره احداث واحدهای گازی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر عمر برخی از واحدهای گازی قابل تبدیل به سیکل‌ترکیبی به بیش از یک دهه رسیده که این امر اهمیت و فوریت تکمیل واحدهای بخار مربوطه را دوچندان ساخته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31060

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});