• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

دیپلمات ایرانی: تهران در کنار مردم و دولت جمهوری آذربایجان است

  • کد خبر : 31446
  • 05 مهر 1400 - 15:00
دیپلمات ایرانی: تهران در کنار مردم و دولت جمهوری آذربایجان است
یاز اکو - سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت، همه کشورهایی که موقعیت آنها بر اساس حقیقت و عدالت است از جمله ایران، از پیروزی جمهوری آذربایجان خوشحال می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای اختصاصی با یکی از رسانه‌های این کشور گفت، همه کشورهایی که موقعیت آنها بر اساس حقیقت و عدالت است از جمله ایران، از پیروزی جمهوری آذربایجان خوشحال می‌شوند.

«سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «ترند نیوز» گفت: «ایران در دو جنگ اول و دوم قره باغ در کنار دولت و مردم جمهوری آذربایجان قرار گرفت. این وضعیت همچنان ادامه دارد.»

وی افزود: «رهبر معظم ایران آیت الله سید علی خامنه‌ای موضعی مبتنی بر حقیقت و عدالت نشان داده است. همه مقام‌های ایرانی این موضع را اجرا کرده اند. بر این اساس بسیار خوشحالیم که به اولین سالگرد پیروزی بزرگ جمهوری آذربایجان نزدیک می‌شویم.

سفیر ایران بار دیگر این پیروزی را به جمهوری آذربایجان تبریک گفت و گفت که ایران در شادی مردم این کشور سهیم است، زیرا جمهوری آذربایجان پس از ۳۰ سال رنج، حق قانونی خود را برای تمامیت ارضی به دست آورده است.

موسوی خاطرنشان کرد: «سیاست خارجی ایران بر اساس چند اصل است که مخالف هرگونه اشغال و تجزیه طلبی است.»

سفیر گفت که رهبرعالیقدر ایران سال گذشته به وضوح اعلام کرد که تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان باید حفظ و تمام سرزمین‌های اشغالی توسط ارمنستان باید به جمهوری آذربایجان بازگردانده شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});