• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

بازی نامزد ریاست جمهوری فرانسه با کارت ارامنه

  • کد خبر : 32386
  • 13 مهر 1400 - 12:00
بازی نامزد ریاست جمهوری فرانسه با کارت ارامنه
یاز اکو- عشق به ارامنه در فرانسه و سیاستمداران آن تمامی ندارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال اوخو، این بار خانم آن ایدالگو شهردار پاریس با طرح موضوعی باعث ایجاد اسباب رسوایی شد. این خانم که در نظر دارد نامزد ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۲ شود، گفت که کشورش می‌تواند قره‌باغ را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

در حقیقت می‌توان بیانیه آن ایدالگو (با فرض شرکت در انتخابات) را تا حدی در چارچوب منطق قرار داد. زیرا سیاستمدار فرانسوی می خواهد آرای ارامنه مقیم فرانسه را برای به قدرت رسیدن به خود جلب کند. اما چارچوب منطق بیشتر از آن است که این خانم تصور کند. بنابراین باعث تمسخر خواهد بود که منطق را با دنیای تنگ نظرانه آن ایدالگو یکی بدانیم. زیرا در این خصوص، جایی برای این ایده های مضحک وجود ندارد.

خانم آن ایدالگو این تصور را ایجاد می کند که هیچ نهادی وجود ندارد که بخواهد استقلال قره باغ را به رسمیت بشناسد. از آنجا که منطقه خودمختار قره باغ سابق دیگر وجود ندارد، پس دیگر مناقشه ای وجود ندارد و مناقشه برای همیشه حل شده است، آذربایجان از تمامیت ارضی خود اطمینان حاصل کرده است. این ادعاها به همراه ارتشی که این ادعاها را مطرح می کرد در صفحات غبارآلود تاریخ برای همیشه ناپدید شده است.

همچنین این احتمال وجود دارد که خانم آن ایدالگو آنقدرها هم بی سواد، تنگ نظر و غیر منطقی نیست که این مباحث را مطرح می کند. شاید بانوی فرانسوی ارامنه را آلت مضحکه قرار داده است. او با قول دادن به ارمنی ها وعده ای که هرگز عملی نخواهد شد را مسخره می کند و می گوید که چیزی را که وجود ندارد را به رسمیت خواهد شناخت.

روی اول یا دوم وعده خانم آن ایدالگو هرچه باشد، آینده سیاسی او را به خوبی پیش بینی نمی کند. روی اول بیانیه ایشان، بی سوادی و بی منطقی سیاستمدار را آشکار می کند و در مورد روی دوم، وی برای موفقیت در انتخابات ملتی را به نفع خود بازی می دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});