• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
خبرگزاری اناتولی گزارش داد:

ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی باعث افزایش قیمت‌ها در ایران شد

  • کد خبر : 32389
  • 13 مهر 1400 - 12:15
ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی باعث افزایش قیمت‌ها در ایران شد
یاز اکو - در پی ممنوعیت واردات لوازم خانگی و الکترونیکی از کره‌جنوبی به ایران، فروشندگان لوازم خانگی در تهران به خبرگزاری آناتولی گفتند: این ممنوعیت باعث افت کیفیت و افزایش قیمت‌ها شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، ممنوعیت واردات لوازم خانگی و الکترونیکی از کره‌جنوبی به ایران حواشی و بازتاب گسترده‌ای در این پی داشت.

در این گزارش امده است: ایران به دلیل تحریم‌های بانکی که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ اعمال شد، به ۷ میلیارد دلار دارایی‌های مالی حاصل از صادرات نفت به کره جنوبی دسترسی ندارد.

با وجود جلساتی که مقامات دو کشور بارها در دولت حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق برگزار کردند، هیچ نتیجه‌ای برای بازپرداخت پول‌های بلوکه شده ایران حاصل نشد.

بحران پول‌های بلوکه شده تهران حل نشد و دولت ایران با دستور رهبر ایران واردات لوازم خانگی از شرکت‌های کره جنوبی را ممنوع کرد. فروشندگان لوازم خانگی در خیابان جمهوری تهران می‌گویند : ممنوعیت واردات کالاهای کره جنوبی باعث افت کیفیت و افزایش قیمت‌ها شده است.

باید محیط رقابتی وجود داشته باشد

محسن لطفی که ۲۵ سال است در تهران در یک فروشگاه لوازم خانگی کار می‌کند، گفت: وقتی می‌بینند مارک‌های داخلی بی‌رقیب هستند، قیمت‌ها را افزایش و خدمات را کاهش می‌دهند، اگر در یک کشور تنها یک مارک بدون محیط رقابتی وجود داشته باشد وضعیت خوب نخواهد بود. باید محیط رقابتی وجود داشته باشد.

وی افزود: در پی ممنوعیت واردات، شرکت‌های ایرانی فشار زیادی در زمینه ارائه خدمات ایجاد شده، افزایش تولید داخلی خوب است اما تولیدکنندگان ایرانی باید کیفیت را افزایش دهند و محصولات خود را با محصولات وارداتی مقایسه نکرده و قیمت‌ها را افزایش ندهند.

عادل عابد، یکی دیگر از فروشندگان لوازم خانگی در خیابان جمهوری گفت: ممنوعیت واردات به نفع شهروندان نیست. ممنوعیت واردات محصولات کره‌جنوبی حق انتخاب مردم را از بین می‌برد، تولید داخلی به سطح مارک‌های معروف جهانی نرسیده‌ است.

او ادامه داد: هنگامی که محصولات مختلف وجود دارد ما به مردم فرصت مقایسه و انتخاب می‌دهیم اما وقتی واردات را ممنوع می‌کنیم، حق انتخاب را از مردم می‌گیریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});