• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

کسری بودجه، بورس را تهدید می‌کند/ ریسک ریزش بورس منتفی شد؟

  • کد خبر : 32448
  • 14 مهر 1400 - 9:19
کسری بودجه، بورس را تهدید می‌کند/ ریسک ریزش بورس منتفی شد؟
یاز اکو - بازار سهام روز دوشنبه با تحرکات مثبت شاخص کل به کار خود پایان داد. شاخص کل در کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار سهام در روزهای آینده به چه صورت است؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام روز گذشته با تحرکات مثبت شاخص کل به کار خود پایان داد. دیروز شاخص کل در کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار سهام در روزهای آینده به چه صورت است؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی بازار سهام گفت: نرخ دلار با تثبیت در قیمت‌های ۲۸ هزار تومان ریسک ریزش را به دلیل کاهش نرخ ارز هم منتفی کرده و از آن طرف گروه ریالی تورمی هم با رشد نقدینگی و تورمی که روزانه با آن مواجهیم در ریل صعود قرار گرفتند.

رئیسی افزود: آنچه مشخص است حجم پایین معاملات و نگرانی از ریسکی است که با آن روبرو هستیم. اما گزارش شرکت‌ها و چرخش نقدینگی حاضر در گروه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر شاخص مثبت در هفته پیش رو و گروه پالایشی که به نوعی لیدر بازار شده، در سهم‌های سایر گروه‌ها از جمله گروه‌های خودرو و بانک نیز خود را نشان دهد.

وضعیت شرکت‌ها امسال خراب می‌شود

نیما جوادیان، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند بورس در مقطع فعلی گفت: گزارش‌های شش ماهه را پیش روی بازار داریم و در حال حاضر این گزارش‌ها بیشترین تاثیر را در روند بازار دارند. با وجود انتشار گزارش‌های خوب شرکت‌های بورسی و فروش خوب آن‌ها اما بازار در حباب منفی معامله می‌شود و عوامل تاثیرگذار بی‌اثر شده‌اند.

این کارشناس درباره وضعیت شرکت‌های بورسی در سال آینده گفت: دولت سال آینده به واسطه کسری بودجه خود دست در جیب صنایع می‌کند و برای جبران کسری خود مالیات بیشتری از شرکت‌ها می‌گیرد بنابراین با توجه به این سیگنال‌ها بازار سهام هم با اصلاح رو به رو می‌شود.

جوادیان همچنین افزود: زمزمه‌هایی درباره گران شدن انرژی شنیده می‌شود. این مساله با حذف یارانه پنهان از صنایع همراه شده است و ضربه محکم‌تری را به صنایع می‌زند.

وی در بخش دیگری گفت: هزینه نیروی کار، انرژی و مواد اولیه روند افزایشی خواهند داشت و این مساله در حالی است که قیمت‌های فروش با قیمت‌های فعلی تفاوتی ندارند و این موضوع حاشیه سود شرکت‌ها را کم می‌کند. بر این اساس اگر رشدی هم داشته باشیم بر روی بازار تاثیری نخواهد داشت و در قیمت‌های بالاتر ریسک‌های بازار خودشان را نشان می‌دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});