• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

واردات از گمرک بازرگان ۱۱۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 32660
  • 15 مهر 1400 - 19:00
واردات از گمرک بازرگان ۱۱۵ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در ۶ ماهه اول سال‌جاری، ۲۵۱ هزار و ۷۲۱ تن کالا از طریق این مرز صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مجتبی بازگیر روز پنج‌شنبه افزود: این محصولات وارداتی شامل انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، وسایل نقلیه زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه است که از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: ارزش دلاری مقدار کالای وارده شده در این مدت ۲۹۹ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۳۹۹ دلار است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: در این خصوص هفت هزار و ۲۸۹ اظهار نامه صادر شده که سال گذشته در این مدت زمانی، این رقم سه هزار و ۱۷۶ مورد بود.

بازگیر همچنین به فعالیت بخش ترانزیت در گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۱۰ تن کالا از طریق این مرز به صورت ترانزیت خارجی ورودی (صادره از گمرک بازرگان به سایر گمرکات) انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه ارزش دلاری آن هفت میلیارد و ۱۲ میلیون و ۵۵۳هزار و ۵۲۳ دلار می باشد، اضافه کرد: در این خصوص نیز ۴۰ هزار و ۳۲۷ مورد اظهار نامه صادر شده که ۹۶درصد رشد داشته است.

ترانزیت خارجی خروجی ۱۲۰درصد رشد دارد

وی گفت: همچنین ترانزیت خارجی خروجی (صادره از سایر گمرکات به گمرک بازرگان) بدون کارنه تیر نیز به مقدار ۳۷۴هزار و ۷۵۹تن به ارزش ۹۰۲میلیون و۸۳۳هزار و ۷۰۳ دلار است، که دراین رابطه پنج هزار و ۳۰۹ مورد اظهار نامه صادر شده است، که نسبت به مشابه سال قبل ۱۲۰درصد رشد دارد.

مدیر کل گمرک بازرگان اذعان داشت: ترانزیت داخلی نیز در این مدت ۵۱هزار و ۱۶۹تن به ارزش ۳۲۰میلیون و ۸۲هزار و ۴۳۰ دلار می باشد و ۲هزار و ۲۰۴ مورد اظهار نامه صادر شده است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});