• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

۵۳ درصد از مشترکان آب شرب آذربایجان‌غربی پرمصرف هستند

  • کد خبر : 32845
  • 17 مهر 1400 - 14:15
۵۳ درصد از مشترکان آب شرب آذربایجان‌غربی پرمصرف هستند
یاز اکو - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: در حدود ۵۳ درصد از مشترکان آب شرب استان آذربایجان‌غربی پرمصرف هستند و میزان مصرف سرانه آب ۱۹۸ لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، لطیف خوش‌سیرت، با اشاره به ظرفیت ذخایر آب و سرانه مخازن در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ظرفیت مخازن موجود در استان ۵۵۵ هزار و ۶۷۵ مترمکعب است و سرانه مخزن به ازای هر مشترک در استان ۵۶/. مترمکعب است.

وی ادامه داد: با توجه به سرانه مخزن کشوری، در حدود ۳۶/. مترمکعب به ازای هر مشترک از میانگین کشور فاصله داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به منابع تامین آب شرب استان تصریح کرد: برای تامین آب شرب آذربایجان‌غربی ۱۵ واحد تصفیه‌خانه آب و یک هزار و ۷۷ حلقه چاه، ۸۰۸ دهنه چشمه و ۳۶ رشته قنات در استان موجود است.

خوش سیرت اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی برای تامین آب شرب مورد نیاز با مشکلاتی مواجه است در این راستا تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در جهان به خصوص در کشور و آذربایجان‌غربی منجربه کاهش بارندگی، گرمای هوا، خشکسالی شده است و این امر تاثیر نامطلوب بر روی آب‌های در دسترس گذاشته است به نحوی که بهای آبهای سطحی و زیرزمینی از آن تاثیر پذیرفته و شرکت در تامین آب شرب روستاها و شهرهای استان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با تنش آبی در استان، بیان کرد: تهیه و توزیع تانکر آبرسانی جدید به شهرستان‌ها به تعداد ۶۰ عدد به ظرفیت ۱۲۰هزار لیتر تجهیز و راه اندازی ۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت ۱۵۰هزار لیتر فعالیت شبانه‌روزی ۱۳ دستگاه تانکر آبرسانی در سطح استان بود.

سرانه آب شرب مصرفی مردم آذربایجان غربی بسیار زیاد است

خوش‌سیرت یاد آور شد: شاخص تلفات آب در آذربایجان‌غربی در حدود ۲۶ درصد است و سرانه آب شرب مصرفی مردم استان نسبت به استانداردهای موجود بسیار زیاد است.

این مقام مسوول افزود: این موضوع باعث شده است بخشی از آب مورد نیاز کل محیط زیست توسط مردم به صورت غیرمتعارف مصرف شود و بالا بودن سرانه مصرف نیز یکی از مشکلات شرکت می‌باشد.

خوش‌سیرت عنوان کرد: هزینه‌های مربوط به تامین، تصفیه، انتقال و توزیع آب شرب بسیار بالاست و گاها شرکت ناچار است از فواصل بسیار دور نسبت به تامین و انتقال آب اقدام کند و لذا تامین منابع مالی نیز یکی دیگر از مشکلات شرکت در تامین آب شرب است.

وی تصریح کرد: در حدود ۵۳ درصد از مشترکان آب شرب استان آذربایجان‌غربی پر مصرف هستند و میزان مصرف سرانه آب ۱۹۸ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر اعلام شده است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});