• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تبریز، پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب است

  • کد خبر : 32998
  • 18 مهر 1400 - 14:30
تبریز، پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب است
یاز اکو - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور شخصیت‌های بزرگ علمی و فقهی در تبریز، زبانزد عام و خاص بوده و این شهر پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه، ۱۸ مهرماه، در سفر خود به آذربایجان‌شرقی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان این‌که تبریز از قله‌های دست‌نیافتنی فرهنگ و هویت ایران است، اظهار کرد: این شهر به لحاظ ظهور و حضور چهره‌های تاثیرگذار علمی، ‌فرهنگی، سیاسی و ادبی همواره سرآمد کشور بوده و در برهه‌های مختلفی چون دوران مشروطه و دوران دفاع مقدس، فرماندهان بزرگی از این خطه برخاسته‌اند.

مساله فرهنگ از اصلی‌ترین موضوعات دولت سیزدهم بوده و نخستین مسئله مطرح شده در نخستین روز کاری ما توجه به مسئله معیشتی هنرمندان آسیب دیده از کرونا است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این خصوص اندکی از بار مشکلات بخش فرهنگ کشور کاسته شود.

وی در ادامه با اشاره به خط و مشی مردمی امام جمعه تبریز، افزود: حرکت‌های خوبی که در این دوره از سوی ایشان انجام گرفته در سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران، تاثیرات مثبتی داشته است.

وی با بیان این‌که امیدواریم فعالیت‌های فرهنگی و هنری که اغلب اجتماع محور هستند، با اتمام دوره پاندمی کرونا از سر گرفته شوند، اظهار کرد: این وزارتخانه توجه بیش از پیشی نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته فرهنگی کشور دارد.

برنامه‌ریزی‌های کلان برای بهره‌گیری از نیروی متعهد، جوان و انقلابی

اسماعیلی با اشاره به موضوع نیروی انسانی شاغل در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این وزارتخانه برنامه‌ریزی‌های کلان برای بهره‌گیری از نیروی متعهد، جوان و انقلابی برای انجام فعالیت‌ها انجام گرفته است.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، ظرفیت بالایی را در سطح استان‌ها به وجود آورده که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود و در این راستا می‌تواند محلی برای تصمیم‌گیری‌های کلان باشد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌ شرقی جزو شوراهای فعال در سطح کشور است که امیدواریم این روند ادامه یافته و زمینه تصمیم‌گیری‌های کاربردی و راهبردی فرهنگی برای استان در این شورا فراهم شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش این وزارتخانه و توجه ریاست جمهوری به سامان دهی موازی کارهای فرهنگی خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم این مشکل با تبعیت از یک حکمرانی واحد فرهنگی مرتفع شود. بیمه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نیز در دستورکار قرار گرفته و تدابیر ویژه‌ای برای بیمه فعالان قرآن نیز برنامه ریزی می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});