• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آذربایجان شرقی را به پایگاه تاثیرگذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل می‌کنیم

  • کد خبر : 32995
  • 18 مهر 1400 - 14:15
آذربایجان شرقی را به پایگاه تاثیرگذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل می‌کنیم
یاز اکو - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ما در دولت سیزدهم به حوزه‌ی فرهنگ نگاه ویژه داشته و آن‌ها را تقویت خواهیم کرد، گفت: امیدوارم بتوانیم آذربایجان شرقی را به عنوان پایگاه اصلی و تاثیر گذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل کرده و با همت نهادها و مسئولان از ظرفیت بزرگ منطقه برای گسترش اقتصاد هنر و فرهنگ استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه، ۱۸ مهرماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان در محل کاروانسرای تاریخی یام اظهار کرد: خدا را شاکرم که این توفیق را داشتم تا در این روز و در این مکان در خدمت هنرمندان و بزرگواران بوده و در مراسم مربوط به نخستین جشنواره تئاتر کودک مرند حضور داشته باشم. امیدوارم سال‌های سال این جشنواره تداوم داشته و در سطح بین المللی برگزار شود.

منطقه آذربایجان کانون تمدنی ایران اسلامی است

وی با تاکید بر اینکه منطقه آذربایجان کانون تمدنی ایران اسلامی است، گفت: وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم این نقطه از لحاظ تمدنی و فرهنگی می‌درخشد و آذربایجان یکی از مهم‌ترین کانون‌های جوشش فرهنگ و هنر ایران عزیز است و معتقدم باید بتواند نقش مرکزیت را نه تنها برای ایران بلکه برای منطقه‌ی غربی و جنوب قفقاز ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تدوام و امتداد تمدنی ایران که از بخارا تا قونیه را شامل می‌شد، ادامه داد: امروزه به لحاظ مرز بندی‌های سیاسی، دولت‌های مختلف نام گرفته ولی حوزه‌ی فرهنگی مرزها را نمی‌شناسد.  

وی با بیان این‌که حوزه‌ی فرهنگی ما هم حوزه‌ی بسیار وسیعی است، گفت: در انقلاب اسلامی نگاه ما نگاه مرزهای سیاسی نیست، نگاهی که خیلی‌ها آن را وارونه تفسیر کردند و نگاهی که از آن ایران هراسی خارج می‌شود در حالی که حوزه ی فرهنگی و تمدنی نسبتی با جنگ ندارد بلکه این حوزه ناخودآگاه مانند آب جاری است که جاری شده و مسیر را پیدا می‌کند.

پیوندهای مشترک ما با عزیزان مجاور با مرزهای سیاسی بهم نمی‌خورد

وی با بیان این‌که پیوندهای مشترک ما با عزیزان مجاور با مرزهای سیاسی بهم نمی‌خورد، گفت: مرزهای سیاسی را نساخته بودند که امروز با تغییر مرزها پیوندها در حوزه های فرهنگی‌ مجاور بهم بخورد بلکه این پیوند قلبی و عاطفی است، اینجا محل و مامن جوشش فرهنگ عظیم است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در دولت نگاه اصلی ما در فرهنگ توجه به استعدادها و ظرفیت های بزرگ فرهنگی و هنری از اقصی نقاط کشور خواهد بود، گفت: در دولت جدید به تمامی استعدادها و ظرفیت‌ها نگاه ویژه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: این جشنواره که به نام باغچه بان نام گذاری شده متعلق به شخصیتی است که همه‌ی ایرانیان نسبت به این شخص حس ویژه دارند و امروز افتخار شهرستان مرند و کشور است.

از مرکز گرایی در حوزه‌های فرهنگی‌ و هویتی خارج می‌شویم

وی خاطرنشان کرد: ما در دولت همین توجه را به نمادها در حوزه‌های مختلف بسط می‌دهیم و از تمرکز در تهران و مرکز گرایی در چنین حوزه‌ها خارج می‌شویم تا استعدادهای فرهنگی‌ و هویتی خود را بشناسیم و به دیگران نیز بشناسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز این جشنواره محلی برای معرفی ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری است ما باید بتوانیم نوجوانان و کودکان را در این مسیر پروش دهیم و با توجه به نمادها آنها را ارج نهاده و احترام بگذاریم.

وی با بیان این که ظرفیت مهم اقتصادی ما در حوزه ی هنر و فرهنگ است، گفت: به راحتی می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیازهای ارزی را در حوزه‌ی اقتصاد فرهنگ و هنر ریل گذاری کنیم، در برنامه ریزی ها و در سند راهبردی فرهنگ دولت سیزدهم، ظرفیت‌های تبریز و آذربایجان شرقی را به صورت ویژه دیده‌ایم تا این نیاز منطقه‌ای را پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های لازم را برای برگزاری مجدد و دایرشدن دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان مرند انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});