• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق/ چه کسانی مشمول افزایش حقوق سال جاری می‌شوند؟

  • کد خبر : 83793
  • 09 آبان 1401 - 13:30
افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق/ چه کسانی مشمول افزایش حقوق سال جاری می‌شوند؟
یاز اکو - براساس مصوبه امروز مجلس، هم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری مشمول افزایش شد و هم حقوق نیروهای مسلح. اما میزان افزایش حقوق هر کدام چقدر است و چه کسانی مشمول آن شدند؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس مصوبه امروز مجلس، حقوق کلیه بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، مشمول افزایش ۹۰۰ هزار تومانی می‌شود.

یعنی کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری از آذرماه مشمول افزایش حقوق ۹۰۰ هزار تومان می‌شوند و این افزایش حقوق شامل حال بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود.

نکته دیگری که در این مصوبه عنوان شده این است که علاوه بر افزایش حقوق ۹۰۰ هزار تومانی، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری، پنج درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

زمان اعمال افزایش حقوق

آنگونه که در این مصوبه اعلام شده این افزایش حقوق باید از ابتدای مهر ماه سال جاری اعلام شود. اما هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی اعلام نکرده‌اند که این افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق و ۵ درصد افزایش حقوق برخی از بازنشستگان از چه تاریخی به حساب آنها واریز می‌شود.


میزان افزایش حقوق دستگاه‌های مختلف در کشور.

افزایش ۱۰۰ درصدی حق عائله‌مندی

علاوه بر بازنشستگان، حقوق برخی از مشاغل و گروه‌ها هم قرار است افزایش داشته باشد. حداکثر ۱۵درصد به‌عنوان «فوق‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد» به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیئت علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرائی، اضافه می‌شود.

نکته دیگری که در جلسه امروز مجلس تصویب شد، افزایش ۵۰ و ۱۰۰ درصدی حق عائله‌مندی کارمندان دستگاه‌های مختلف است. بر اساس این قانون، حق عائله‌مندی ‌نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، به‌ترتیب به میزان پنجاه درصد و صددرصد افزایش می‌یابد.

همچنین مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر فاقد شغل و درآمد به میزان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به میزان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});