• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

پیشنهاد یک نماینده برای نام‌گذاری کریدور غرب به شرق به کریدور دوستی و برادری

  • کد خبر : 33362
  • 21 مهر 1400 - 9:15
پیشنهاد یک نماینده برای نام‌گذاری کریدور غرب به شرق به کریدور دوستی و برادری
یاز اکو - یک عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: دالان ترابری غرب به شرق با عبور از منطقه اُردوباد به سیاه رود در داخل خاک ایران اسلامی و از خداآفرین به زنگلان(در ضلع شمالی رود ارس) به کریدور دوستی و برادری عنوان داده شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حسین حاتمی در نطق میان دستور خود گفت: تاریخ کهن و عظمت مردمان شمال غرب ایران برای زندگی عزت‌مندانه و مسالمت‌آمیز کفایت می‌کند. برتری جویی و تمامیت‌خواهی آلوده به فاشیسم که دو جنگ جهانی اول و دوم را در پی داشته است، نباید در این گستره عظیم تمدن اسلامی و شرقی سربرآورد.

این عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: سیاست‌مدارانی که با اسباب بازی‌های رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی عکس یادگاری می‌گیرند، باید متوجه باشند که دو سوی ارس، سرزمین ارادت به خاندان اهل بیت(ع) و کانون غیرت است. نغمه‌های شوم و اراده‌های شیطانی برای برهم زدن برادری ملت‌های منطقه به سرانجام نخواهد رسید.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با بیان اینکه دالان ترابری غرب به شرق در کنار رود ارس سالها در اختیار کشورهای همسایه بود تا جایی که مردم نخجوان هیچ وقت در جنگ قره‌باغ، احساس کمبود نکردند، ضمن ارائه پیشنهاد نام‌گذاری کریدور دوستی و برادری بر این دالان ترابری گفت: اینک این کریدور با عبور از منطقه اُردوباد به سیاه رود در داخل خاک ایران اسلامی و از خداآفرین به زنگلان(در ضلع شمالی رود ارس) به کریدور دوستی و برادری عنوان داده شود و هر کس یا مقامی غیر از این عمل کند، طبیعی است که بدخواه ملت‌های دوست، مسلمان و برادر منطقه باید شناخته شود.

تغییر در آرایش سیاسی مرزها محکوم به شکست است

وی تأکید کرد: تغییر در آرایش سیاسی مرزها، امری محکوم به شکست است که نباید محاسبه ذهنی بعضی‌ها قرار گیرد.

حاتمی در ادامه نطقش در خصوص تیم تراکتورسازی آذربایجان گفت: چطور برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از منابع مالی کشور تزریق می‌شود و یا بعضی ساختارهای اقتصادی کشور تیم داری می‌کنند اما نوبت ما که می‌رسد همه اهل حساب و کتاب می‌شود. از منابع سرشار معادن آذربایجان تیم تراکتورسازی که سرمایه اجتماعی است را پیشتیبانی کنید وگرنه وزیر ورزش و صنعت، معدن و تجارت در معرض استیضاح خواهند بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکری به رئیس جمهور از بالاتکلیفی بعضی استانداران و مدیران میانی انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعث بلاتکلیفی بسیاری از مأموریت‌ها شده است. آذربایجان شرقی چنین وضعیتی دارد. اگر استانداری را انتخاب کنید که معتقد باشد مردم کاره‌ای نیستند، با مبانی دولت مردمی در تضاد است. بنابراین در دقت و سرعت معرفی استاندار آذربایجان اقدام اساسی کنید.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس در پایان با بیان اینکه وزاری جدید را به بازخوانی تذکرهای گذشته ارجاع می‌دهم، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: وضعیت اسفناک تأمین نهاده های دامی در سال گذشته آسیب‌های زیادی به کشور وارد کرد. تمهیداتی برای عدم تکرار این ماجرا بیندیشید.

حاتمی خطاب به وزیر ارتباطات دولت سیزدهم گفت: شما که فخرتان این است که در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارید، بدانید که امکان ارسال پیامک در منطقه ما فراهم نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});