• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

صدور مجوزهای آبزی پروری در آذربایجان‌شرقی سه برابر افزایش یافت

  • کد خبر : 46034
  • 21 دی 1400 - 16:00
صدور مجوزهای آبزی پروری در آذربایجان‌شرقی سه برابر افزایش یافت
یاز اکو - مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد پروانه‌های تاسیس صادر شده در بخش شیلات و آبزیان استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد سه برابر و از لحاظ ظرفیت تولید پنج برابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، قاسم جعفروند روز سه شنبه اظهار کرد: بیش از ۵۰ متقاضی اخذ مجوز تولید آبزی در اذربایجان شرقی در ۹ ماه امسال موفق به اخذ موافقت اصولی، پروانه ها تاسیس و بهره برداری شده اند که از این میزان ۱۵ مزرعه با ظرفیت تولید ۲۵۰ تن ماهیان سرد آبی و یک مورد مربوط به تولید یک میلیون قطعه ای مزرعه حد واسط بود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، تنها چهار فقره پروانه تاسیس در بخش شیلات و آبزی پروری استان با ظرفیت تولید ۵۲ تن صادر شده بود.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان دهنده سرعت یافتن روند سرمایه گذاری در بخش شیلات استان می باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۸ مزرعه پرورش ماهیان خوراکی به ظرفیت ۶۴۸ تن، امسال اقدام به تمدید پروانه بهره برداری خود کرده اند، نشان دهنده تمایل بهره برداران و تولید کنندگان این بخش به پایداری تولید خود می باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان غیرساحلی محسوب می‌شود، گفت: این خطه با داشتن تعداد حدود ۱۵۰ باب سد خاکی کوچک و بزرگ ، ۶۶ رشته رودخانه فصلی و دائمی و سه هزار و ۶۰۰ دهنه چشمه و قنات دارای ظرفیت های آبی مناسبی برای توسعه آبزی پروری است.

جعفروند ادامه داد: طبق بررسی ‌های کارشناسی به عمل آمده و با توجه به خشکسالی های اخیر و ظرفیت های موجود، سیاست شیلات آذربایجان شرقی با حمایت از استفاده حداکثری آب های سطحی از جمله تاکید بر مگاپروژه های آبزی پروری با اولویت صدور مجوزهای تولید در مخزن و پایاب سدها و در حاشیه رودخانه های دایمی و پرآب استان می باشد و در حد امکان از سفره های زیرزمینی کمترین بهره برداری انجام خواهد شد.

وی همچنین با اظهار امیدواری نسبت به روند صدور مجوزها و جریان سرمایه گذاری و تولید در بخش شیلات، آینده ای درخشان برای امنیت غذایی و توسعه آذربایجان شرقی پیش بینی کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});