• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

پناهجوی ارمنی: رهبری کشور نمی تواند یک کلمه در مورد اشغالگری بگوید

  • کد خبر : 33396
  • 21 مهر 1400 - 11:00
پناهجوی ارمنی: رهبری کشور نمی تواند یک کلمه در مورد اشغالگری بگوید
یاز اکو- تظاهرات اعتراضی در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آزخبر، پناهجویان اهل قره باغ که در مقابل ساختمان دولت تجمع کرده بودند از مشکلات مالی و ناتوانی در بازگشت به هادروت و دیگر مناطق شکایت کردند.

یکی از معترضان به عقب نشینی دولت از سرزمین های آذربایجان اشاره کرد و گفت که مقامات ارمنستان دیگر حتی نام شوشا را به زبان نمی‌توانند بیارند.

یکی از‌ معترضان که زمانی در هادروت زندگی می کرد و اکنون در یک آپارتمان اجاره ای در ایروان ساکن شده است، گفت: من هرگز کلمه اشغال را از مقامات کشور نشنیده ام. جمله ای درباره اشغال هادروت و شوشا از زبان آقایان جاری نمی شود. گویی باید چنین می بود. می توانم بگویم فقط در حیرتم.

یکی دیگر از معترضان گفت که در آخرین راهپیمایی اعتراضی، مقامات گفتند که برای حل مشکلات اجتماعی و ارائه کمک های موقت برنامه ریزی کرده اند. مقرر شد ۲۵ هزار درام به ازای هر نفر در ماه اختصاص داده شود. اما پرداخت هزینه آب و برق، اجاره، مشکلات تغذیه با این پول واقع بینانه به نظر نمی رسد.

لازم به ذکر است که ارامنه ای که در طول جنگ دوم قره باغ از آنجا گریخته و ساکن ارمنستان شده اند بارها اعتراض کرده اند. آنها ۳۰ سال است که در اراضی اشغالی آذربایجان زندگی کرده اند. بنابراین دولت ارمنستان نمی داند کدام گذرنامه را برای آنها صادر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});