• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12
رییس سازمان امور دانشجویان:

ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه‌ها تشکیل شد

  • کد خبر : 33541
  • 22 مهر 1400 - 11:30
ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه‌ها تشکیل شد
یاز اکو - رییس سازمان امور دانشجویان از تشکیل ستاد اجرایی از سرگیری کامل دانشگاه ها در این سازمان خبر داد و گفت: این ستاد پیش بینی‌های لازم را برای ارایه خدمات بهینه به دانشجویان بررسی و به دانشگاه‌ها اعلام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا و وزارت علوم، هاشم داداش پور در ارتباط تصویری آنلاین با دبیران مناطق دانشجویی افزود: اصل بازگشایی دانشگاه ها و بازگشایی تدریجی و پلکانی یک اولویت است و تلاش مدیران سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی دانشگاه ها این است که این بازگشایی با کمترین مشکل مواجه شود و محیطی کاملاً مناسب برای دانشجویان فراهم شود.

وی به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی دانشگاه ها اشاره کرد واظهار داشت: در ستاد اجرایی بازگشایی دانشگاه ها در سازمان امور دانشجویان، کمیته های تخصصی در زمینه تغذیه، خوابگاه، مشاوره و روان شناسی، ورزش و تربیت بدنی دانشجویان تصمیم گیری می کنند و با اخذ نظرات معاونت های دانشجویی دانشگاه ها، یک سیاست واحد را تدوین و ابلاغ می کنند.

رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: همه دانشگاه ها از نظر شرایط جغرافیایی، رنگ بندی شیوع کرونا، امکانات و تعداد دانشجو در وضعیت یکسانی نیستند و طبیعی است بخشی از برنامه ریزی ها به استان ها واگذار شود تا شیوه بازگشایی دانشگاه های منطقه خود را تعیین کنند.

داداش پور توضیح داد: قطعاً فراهم کردن امکانات تعذیه ای و خوابگاهی در شرایط پس از کرونا نسبت به دوسال گذشته آن بسیار متفاوت است و آماده سازی دانشگاهها برای ارایه این خدمات به زمان، منابع مالی و برنامه ریزی نیاز دارد برای مثال با توجه به شرایط بهداشتی اعلامی ستاد ملی کرونا در زمینه رعایت فاصله اجتماعی، دانشگاهها نیازمند فراهم کردن فضای خوابگاهی بیش از گذشته هستند.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: نظر مسوولان کشور و به ویژه مسوولان آموزش عالی، حضور دانشجویان در دانشگاه است که فراهم کردن شرایط این حضور نیازمند حمایت های ملی در زمینه بودجه و اعتبارات مالی است که مساعدت دولت و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ضروری است.

داداش پور به مساله اسکان دانشجویان غیر بومی در خوابگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه هایی که خودشان خوابگاه کافی نداشتند از خوابگاه های بخش خصوصی و خودگردان استفاده می کردند که پس از ۲ سال تعطیلی دانشگاه ها، یا این خوابگاه ها تغییر کاربری داده اند یا هزینه های آنان بالاتر رفته است.

وی از حمایت کامل این سازمان و صندوق رفاه دانشجویان در حد امکانات از دانشگاه ها برای بازگشایی تدریجی مراکز آموزش عالی خبر داد و گفت: از همه مسوولان استانی و کشوری انتظار داریم دانشگاه ها را در این زمینه یاری کنند تا ضمن توجه به سلامتی دانشجویان، بار دیگر شاهد رونق علم و پژوهش در کشور باشیم.

در این ارتباط آنلاین، دبیران مناطق دانشجویی کشور دیدگاه های خودرا برای بازگشایی دانشگاه ها مطرح کردند که محور مباحث مطروحه، شامل ضرورت بازگشایی تدریجی و پلکانی، ابلاغ اعتبارات مالی، تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و توجه به شرایط خاص هر دانشگاه بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});