• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
رئیس شعبه ۶ تامین اجتماعی تبریز در گفتگو با یاز اکو؛ 

شناسایی گلوگاه ها و تنگناها در اتاق های فکر شعبه ۶

  • کد خبر : 34247
  • 27 مهر 1400 - 10:26
شناسایی گلوگاه ها و تنگناها در اتاق های فکر شعبه ۶
یاز اکو- رئیس شعبه ۶ تامین اجتماعی  تبریز از تشکیل اتاق های فکر در این شعبه برای شناسایی گلوگاه ها و تنگناهای موجود و اصلاح فرآیندهای اجرایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، حمیدرضا خسروشاهی با اشاره به زمان حضور خود از تیر ماه در این شعبه گفت: سعی کرده ایم با ارتقای مشارکت  همکاران از یکسو و بهبود فضای فیزیکی ساختمان، خدمات بهتری به مراجعان ارائه دهیم. 

خسروشاهی برگزاری دوره های آموزشی ماهانه به منظور توانمندسازی حرفه‌ای همکاران را یکی از این اقدامات عنوان کرد و افزود: آنچه بیشتر در این شعبه به چشم می آید بحث پاسخگویی به مراجعان بوده که هم خود من و هم معاونان و مسئولین تا حد زیادی توانسته ایم با ایجاد ارتباط مستمر با مراجعان، شکایت ها را به حداقل برسانیم و این امر بارها و بارها توسط خود مراجعان نیز اذعان شده است.

وی اضافه کرد:  گرچه هنوز میزان شکایت ها به صفر نرسیده اما هدف ما این است که دیگر هیچ شکایت و مشکلی در این شعبه وجود نداشته باشد.

 

وجود بالغ بر شش هزار و پانصد کارگاه فعال و نیمه فعال در شعبه ۶ تبریز

 

رئیس شعبه ۶ تامین اجتماعی تبریز با بیان اینکه این شعبه در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ با تلفیق بخشی از شعبه سه و شعبه دو تبریز  شروع به کار کرده است، افزود: در حال حاضر ۴۳ هزار و و ۴۱۸ بیمه شده اصلی در این شعبه وجود دارند که حدود شش درصد از کل بیمه شدگان تامین اجتماعی استان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰۰ کارگاه فعال و نیمه فعال در این شعبه وجود دارد، تصریح کرد: چهار هزار و ۵۳۲ پرونده مستمری در شعبه ۶ ثبت شده است. 

خسروشاهی در رابطه با میزان تردد و ازدحام در این شعبه گفت: با توجه به محدودیت فضای فیزیکی در اینجا و اینکه یک طبقه از این شعبه اختصاص به کمیسیون پزشکی تحت نظر مدیریت درمان دارد، باید اذعان کرد، تردد در آن نسبت به سایر شعبه ها کمتر است و اصلی ترین دلیل آن افزایش نفوذ ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری نسبت به قبل است. 

وی گفت: تامین اجتماعی شعبه ۶ همچنین دارای دو کارگزاری؛ یکی در شهرستان خسروشاه و دیگری در چهارراه لاله تبریز است که وجود این کارگزاری ها حجم کاری شعبه را تعدیل کرده است.

خسروشاهی با تاکید بر اینکه فضای فیزیکی شعبه ۶ نسبت به سایر شعبه ها محدودتر است، گفت: با تدبیر و همت مدیریت تامین اجتماعی استان، اقداماتی در جهت رفع مشکل تفکیک ساختمان و احداث ساختمان جدید انجام شده و با تحقق آن شاهد ارائه خدمات بهتری به مراجعین خواهیم بود.

 

کاهش آمار دریافت بیمه بیکاری در سال جاری

 

رئیس شعبه ۶ تامین اجتماعی تبریز با اشاره به کاهش آمار دریافت بیمه بیکاری در شعبه در سال جاری تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد افراد مقرری بگیر، از ۸۲۰ مورد به ۷۳۶ مورد کاهش یافته است و در کل ما شاهد روند کاهشی در این زمینه در سال جاری هستیم.

 

گردش اطلاعات بیشتر در منابع غیر رسمی است تا منابع رسمی

 

خسروشاهی عدم اشراف به قوانین را از مهمترین چالشها دانست و افزود: نا آشنایی مردم با فرایندها هم برای ما و هم برای خود ارباب رجوع مشکل ساز است.

وی گفت: متاسفانه فرهنگ حاکم در جامعه باعث شده است تا بسیاری از مردم به جای مراجعه به مشاوران در مراکز و شعبه های تامین اجتماعی یا استفاده از مطالب موجود در سایت سازمان، اطلاعات خود را به صورت شفاهی از سایرین دریافت کنند. 

خسروشاهی ادامه داد: این گردش اطلاعات بیشتر در منابع غیر رسمی است تا منابع رسمی و معتبر و همین امر باعث وجود مشکلاتی برای بیمه شدگان می شود بنابراین بهتر است مخاطبین قبل از هر اقدامی از طریق مراجعه به سایت سازمان و استفاده از راهنماهایی های آن یا با مشورت با کارشناسان شعبه، تمام مسائل خود را مطرح کنند تا بعدها دچار مشکل نشوند. 

خسروشاهی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در مرحله عبور از فرآیندهای سنتی به الکترونیکی است، گفت: در این شرایط بروز مشکلات و نارسایی طبیعی است و لیکن تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا خللی در امور به وجود نیامده و ایرادات احتمالی با هماهنگی مراجع بالادستی مرتفع گردد. 

وی گفت: این مشکلات از یک سو به آشنایی نداشتن مراجعین با خدمات الکترونیک و از سوی دیگر به نوپا بودن سرویس ها بر می گردد، با این حال برای رفع این مشکل ضمن ارتقای مهارت همکاران، در طبقه همکف شعبه ۶ راهنمایانی مستقر شده اند تا جوابگوی سوالات مراجعان باشند. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی از راهنمایی های موجود در سامانه استفاده کنند.

رئیس شعبه ۶ ضمن ابراز خرسندی از اجرای موفق طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سازمان گفت: خوشبختانه  در حال حاضر با اجرای این طرح شاهد افزایش سرعت و دقت در فرایندها هستیم و هم اکنون بسیاری از خدمات در سازمان به صورت الکترونیکی انجام می شود   به تازگی امکان انجام خدمات پروتز و اروتز و خدمات غرامت دستمزد ایام بیماری نیز به صورت غیر حضوری میسر شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});