• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

کتابخانه سیار “خانه‌داران کتاب‌خوان” راه اندازی می‌شود

  • کد خبر : 34261
  • 27 مهر 1400 - 12:15
کتابخانه سیار “خانه‌داران کتاب‌خوان” راه اندازی می‌شود
یاز اکو - انجمن خانه‌داران کتاب‌خوان با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری منطقه پنج تبریز اقدام به راه اندازی یک کتابخانه سیار تحت عنوان "کتابخانه سیار خانه‌داران کتاب‌خوان" در سطح شهر تبریز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، الهام قاسمیان، مدیر انجمن خانه‌داران کتاب‌خوان اظهار کرد: کتابخانه سیار خانه‌داران کتاب‌خوان یک کار مشارکتی بین معاونت فرهنگی شهرداری منطقه پنج و انجمن خانه‌داران کتابخوان است که قرار شده است تجهیزات سخت افزاری توسط شهرداری و کارهای نرم افزاری و اجرایی توسط انجمن خانه‌داران کتاب‌خوان انجام شود.

وی ادامه داد: از یک سال پیش طرح کتابخانه سیار را به شهرداری ارائه کرده و قول گرفته بودیم که یک اتوبوس به همراه تمام امکانات سخت افزاری چون کامپیوتر، کتابدار، کتاب، مبلمان و سیستم گرمایش و سرمایش در اختیار ما قرار دهند و نهایتا بعد از یک سال دوندگی، به تازگی معاونت فرهنگی شهرداری منطقه پنج یکی از اتوبوس‌های شرکت واحد را به همراه یک راننده به این امر اختصاص داده است.

قاسمیان گفت: فعلا این اتوبوس به طور کامل به ما تحویل داده نشده و در مرحله تجهیز شدن بوده و قرار است با این اتوبوس به محله‌های تبریز رفته و به علاقه‌مندان کتاب امانت بدهیم.

وی بیان کرد: علاوه بر امانت کتاب، سایر برنامه‌های انجمن خانه‌داران کتاب‌خوان چون جلسات کتابخوانی، جلسات “پارک و کتاب” و “کوه و کتاب” از این پس به وسیله این اتوبوس انجام خواهد شد.

مدیر انجمن خانه‌داران کتاب‌خوان مطرح کرد: یک سری از کتاب‌ها از طرف شهرداری آماده شده است تا در اختیار افرادی که دوست دارند کتاب را همان جا و در داخل اتوبوس بخوانند، قرار گیرد و یک‌ سری از کتاب‌ها هم هستند که طبق روال قبلی خانه‌داران کتابخوان به امانت سپرده می‌شوند.

هفته‌ای دو روز از این اتوبوس استفاده خواهد شد

مدیر انجمن خانه‌داران کتابخوان اضافه کرد: تصمیم بر این است که هفته‌ای دو روز از این اتوبوس استفاده کنیم ولی بعد از این که اتوبوس به طور کامل در اختیار ما قرار گرفت، بر اساس تقاضاهای مردمی تصمیم قطعی خواهیم گرفت.

 وی در مورد طراحی داخلی این کتابخانه سیار گفت: تمام صندلی‌های اتوبوس به جز یک ردیف اول و یک ردیف آخر برداشته شده و دور تا دور قفسه بندی شده و قسمت بالای اتوبوس برای کودکان تجهیز و قسمت پایین هم چند صندلی برای استفاده بزرگسالان قرار داده شده است و هم‌چنین در داخل اتوبوس تعدادی میز و صندلی تعبیه شده است که اتوبوس در هرجا مستقر شد، در حاشیه اتوبوس چیدمان شود و کسانی که مایل هستند همان‌جا بنشینند و کتاب بخوانند.

در این کتابخانه سیار فروش کتاب نداریم

مدیر انجمن خانه‌داران کتاب‌خوان بیان کرد: در این کتابخانه سیار فروش کتاب نداریم و فقط امانت می‌دهیم و اگر کسی مایل باشد به این کتابخانه سیار کتابی اهدا کند، بسیار استقبال می‌کنیم.

 قاسمیان مطرح کرد: بسیار مشتاق هستیم که هرچه سریع‌تر مقدمات اداری این کتابخانه سیار انجام شده و اتوبوس به ما تحویل داده شود تا کارمان را شروع کنیم.

وی ادامه داد: محوریت این کتابخانه سیار خدمات‌دهی به مناطق محروم است و دوست داریم هرچه سریع‌تر با افراد این مناطق ارتباط گرفته و تعامل داشته باشیم و کتاب‌رسانی کنیم اما علاوه بر مناطق محروم به مرور زمان به تمام مناطق تبریز خدمات ارائه خواهیم کرد.

قاسمیان متذکر شد: علی‌رغم عنوان این مجموعه که “خانه‌داران کتابخوان” است، به همه اقشار جامعه چه مرد و چه زن، کتاب امانت داده می‌شود و محدودیتی نداریم.

مدیر انجمن خانه‌داران کتابخوان در پایان گفت: ما بانوان را محور خانواده می‌دانیم و عقیده داریم اگر مادر در خانه کتاب بخواند قطعا فضای کتابخوانی برای سایر افراد خانواده مهیاتر می‌شود و امیدواریم که با این کار فضای کتابخوانی را در داخل شهر رونق دهیم و در خدمت خانواده‌ها باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});