• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت!

  • کد خبر : 34561
  • 29 مهر 1400 - 16:30
استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت!
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تأثیر منفی استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها، گفت: نیروگاه‌های استان تمهیدات لازم را انجام دهند تا در صورت ضرورت، استفاده از مازوت با کمترین میزان آلودگی صورت گیرد و استانداردهای زیست‌محیطی رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، جواد رحمتی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا به افزایش میزان آلاینده‌های هوای شهر تبریز در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: علت اصلی این موضوع، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه تبریز است که تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده دیسپاچینگ کشوری است.

وی با بیان اینکه میزان و چگونگی مصرف مازوت در نیروگاه‌ها باید فرآیند خاص خود را طی کند، افزود: پیگیری‌های لازم انجام شود تا سهمیه گاز نیروگاه‌های استان افزایش یافته و تا حد امکان از سوخت مازوت استفاده نشود.

رحمتی با تأکید بر اینکه نیروگاه‌ها نیز باید تمهیدات لازم را انجام دهند تا در صورت استفاده از مازوت، این کار با کمترین میزان آلودگی انجام شود، افزود: متأسفانه تاکنون به این موضوع بی‌توجهی شده و چندین سال است که شاهد افزایش آلودگی هوا به دلیل استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز هستیم.

وی با بیان اینکه سلامت شهروندان نباید قربانی سهل‌انگاری شود، متذکر شد: فرصت‌های زیادی در این زمینه از دست رفته است که باید جبران شود و اگر نیروگاه تبریز قادر به اتخاذ تمهیدات لازم نیست دولت با ارائه تسهیلات این فرصت را ایجاد کند.

رحمتی همچنین تأکید کرد که پیگیری‌های لازم برای افزایش سهمیه گاز نیروگاه‌های استان از وزارت نفت انجام شده و تا زمانی که ضرورتی وجود ندارد از مصرف مازوت در نیروگاه‌ها خودداری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم در این جلسه گفت: نیروگاه تبریز با وجود پیگیری‌های متعدد، به دلایل مختلف تمهیدات لازم درخصوص استفاده از مازوت را فراهم نکرده است.

حسن عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی توسط نیروگاه تبریز، این واحد به عنوان صنایع آلاینده معرفی می‌شود که سال گذشته نیز همین اتفاق افتاد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});