• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

خط لوله انتقال گاز آذربایجان به بلغارستان در اواسط سال آینده به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 34870
  • 03 آبان 1400 - 9:15
خط لوله انتقال گاز آذربایجان به بلغارستان در اواسط سال آینده به بهره برداری می رسد
یاز اکو- خط لوله متصل کننده یونان به بلغارستان که گاز طبیعی آذربایجان را به بلغارستان می رساند، ممکن است تا ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ راه اندازی شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آپا اکونومیک، این مطلب را حسین حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در بلغارستان در مصاحبه با روزنامه استاندارد بیان کرد.

به گفته وی کار ساخت و ساز رابط باید تا پایان امسال به پایان برسد.

حسین اف افزود: راه اندازی رابط برای پایان سال گذشته برنامه ریزی شده بود. اما به دلیل تاخیر در تکمیل خط، انتقال مقدار توافق شده گاز آذربایجان به بازار بلغارستان غیرممکن است.

حسین اف در ادامه گفت: لازم به ذکر است که شرکت دولتی بلغارگاز سالانه یک میلیارد دلار از میدان شاه دنیز ۲ دریافت می کند، با کنسرسیوم شاه دنیز قرارداد خرید ۱ میلیون متر مکعب گاز امضا کرده است. به دلیل تأخیر در ساخت و ساز، بلغارگاز مذاکراتی را با طرف آذربایجانی بر سر راه جایگزینی عرضه آغاز کرده است. در اصل گاز بایستی از شهر کوموتینی یونان به استارا زاگورا تحویل داده شود. اما با توجه به شرایط فعلی از مسیر سیدروکاسترو به کولاتا استفاده می شود. اینها مشکلات فنی و تجاری است. بنابراین هنوز نمی توانیم مقدار مورد انتظار گاز را تامین کنیم. این موضوع به ما ربط ندارد، ما آماده و منتظر صادرات گاز هستیم. خط لوله گاز موجود به دلایل فنی نمی تواند کل حجم گاز مورد توافق آذربایجان را دریافت کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});