• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

هوای تبریز در آستانه آلودگی قرار دارد

  • کد خبر : 36143
  • 11 آبان 1400 - 12:30
هوای تبریز در آستانه آلودگی قرار دارد
یاز اکو - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش آلودگی هوا، وضعیت هوای کلانشهر تبریز قابل قبول ولی در آستانه آلودگی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، داوود قاسم زاده در گفت‌وگو اظهار کرد: میانگین شاخص کیفی هوای تبریز امروز (سه شنبه ۱۱ آبان ماه)، برابر با ۱۰۰ بوده و در وضعیت «قابل قبول» اما آستانت آلودگی قرار دارد.

وی با اشاره به احتمال تشدید آلودگی هوای تبریز، گفت: در وضعیتی که هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است، توصیه می‌شود که با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، خودداری کرد.

وی افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان، از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

قاسم زاده، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

بر اساس گفته‌ی وی، شاخص آلودگی از ۰ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و بیش از ۲۰۰ نیز نشانگر وضعیت بحرانی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});