• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

رئیس شورای شهر سهند: در بحث بودجه با چالش بزرگی روبرو هستیم/ ساکنان سهند، قشر آسیب‌پذیر هستند شهردار سهند: راه نجات این شهر جذب سرمایه‌گذار است/ زمان حرکت‌های پوپولیستی گذشته است

  • کد خبر : 36177
  • 11 آبان 1400 - 12:41
رئیس شورای شهر سهند: در بحث بودجه با چالش بزرگی روبرو هستیم/ ساکنان سهند، قشر آسیب‌پذیر هستند شهردار سهند: راه نجات این شهر جذب سرمایه‌گذار است/ زمان حرکت‌های پوپولیستی گذشته است
یاز اکو - رئیس و سخنگوی شورای شهر سهند تاکید کرد: در بحث بودجه با چالش بزرگی روبرو هستیم. ضعف در مدیریت شهری موجب شده تا در بحث بودجه‌نویسی مشکلات زیادی وجود داشته باشد و همین امر سبب محدودیت‌ها در کارکرد شورا شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، رئیس و سخنگوی شورای شهر سهند تاکید کرد: در بحث بودجه با چالش بزرگی روبرو هستیم. ضعف در مدیریت شهری موجب شده تا در بحث بودجه‌نویسی مشکلات زیادی وجود داشته باشد و همین امر سبب محدودیت‌ها در کارکرد شورا شده است.

علی اصغرعلیزاده بابیان اینکه مشکلات و کمبودهای زیادی در زیرساخت‌های سهند وجود دارد، افزود: شهری با این حجم جمعیتی که روز به روز در حال افزایش است و بناست تا ۴۸هزار واحد مسکن جدید در آن احداث شود به طور حتم باید بدنبال تامین اولویت‌ها نظیر آب شرب، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه‌ی فضای سبز و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

برای لغو اخذ عوارضی آزادراه سهند تلاش می‌کنیم

رئیس شورای شهر سهند تاکید کرد: تمام هم و غم ما برای پاسخ‌دهی و پیگیری مطالبات مردم است و بحث اخذ عوارضی در آزادراه یکی از این موارد هست که هرچند جزو وظایف ذاتی شورا نیست ولی تلاش می‌کنیم تا با رایزنی‌ها این مورد لغو شود.

وی تاکید کرد: اغلب ساکنان سهند از قشر آسیب‌پذیر هستند و روا نیست متحمل هزینه‌ی عوارضی آن‌هم با وجود این همه مشکلات اقتصادی شوند.

علیزاده مشکلات اقتصادی را منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و بزه دانست و افزود: خوشبختانه آمار نشانگر آن است که شهر سهند شهر سالمی به شمار می‌رود.

وی از افتتاح تصفیه‌خانه‌ی سهند در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و حل مشکل آبیاری فضای سبز علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب شرب، شاهد تحول در فضای سبز سهند خواهیم بود.

رئیس شورای شهر سهند گفت: متاسفانه برخی تنش‌های موجود در فضای رسانه سهند از زمان انتخابات همچنان پا برجاست و به طور حتم تداوم آن به ضرر شهر تمام می‌شود و ضروری است کنار گذاشته شود و اصحاب رسانه منشاء اختلاف در بین اعضای شورا نباشند چرا که دود هرگونه اختلاف و مشکلی به چشم شهر می‌رود.

راه نجات این شهر جذب سرمایه‌گذار است/ زمان حرکت‌های پوپولیستی گذشته است

شهردار سهند در نخستین نشست مشترک با اصحاب رسانه سهند هویت‌بخشی به جامعه، جهت‌دهی افکار عمومی، شفاف‌سازی مسائل و انتقال دغدغه‌ها و مطالبات اجتماعی را وظیفه‌ی ذاتی و ارزشمند خبرنگاران دانست.

علی علایی با بیان اینکه اختلافات پیشین مجموعه‌ی شهرداری با شرکت عمران سهند در دوره‌ی جدید به صفر رسیده است از تعامل نزدیک دو سازمان برای توسعه‌ی همه جانبه شهر خبر داد.

وی افزود: بر خلاف آنچه مطرح می‌شود ما به مدیریت دوگانه در شهر نه به چشم یک معضل بلکه یک فرصت می‌نگریم.

وی تاکید کرد: تعامل حرف اول و اخر را در اداره‌ی موفق یک شهر می‌زند و با گارد گرفتن و انزوا و دامن زدن به اختلاف مسیر توسعه شهر را مسدود می‌کنیم.

وی در خصوص احداث پارک مینیاتور به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع گفت: پیشنهاد کردیم نام پروژه به شهید سردار سلیمانی تغییر یافته و به شکل بسته‌ی مشارکتی در اختیار پیمانکار قرار گیرد و ظرف مدت یکسال به شکل عملیاتی و نه فرسایشی به اتمام برسد و در این زمینه رایزنی‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار داشته‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت درآمد پایدار برای شهر تصریح کرد: راه نجات این شهر، جذب سرمایه‌گذار است.

علی علایی ارزیابی توان سرمایه‌گذار برای حضور در پروژه‌های سهند را بسیار مهم دانست و افزود: در بحث مشارکت به گردش مالی سرمایه‌گذار و توانمندی او توجه خواهیم داشت تا سرنوشت پروژه‌ها در گیرودار مشکلات مالی سرمایه‌گذار نصفه و نیمه رها نشود و هزینه‌ی چند برابری را به شهر تحمیل نکند.

آغاز احداث دهکده‌ی ورزشی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع سهند

وی از آغاز احداث دهکده‌ی ورزشی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع در سهند خبر داد و افزود: این کاری کم‌نظیر خواهد بود و عواید آن نصیب شهر هم به جهت مالی و هم اجتماعی بسیار مطلوب است.

وی خرید نردبان ۵۰ متری را برای شهر سهند یک ضرورت جدی دانست و از پروسه‌ی بلندمدت و ناموفق هزینه‌کرد و خریداری نشدن آن ابراز تاسف کرد.

وی ادامه داد: نردبانی که می‌شد با ۳میلیارد خریداری شود امروز باید با بیش از ۴۰ میلیارد هزینه، تهیه شود.

علی علایی از تمهیدات صورت گرفته برای خرید دستگاه‌های پیشرفته برای آسفالت‌ریزی در سهند خبر داد و افزود: بزودی با شروع کار این دستگاه در سهند شاهد تحول در آسفالت معابر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: بودجه‌ای که برای این شهر در سال ۱۴۰۰ تدوین و تصویب شده تنها ۴۶ میلیارد است در حالی که این شهر به بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد نیازمند است. این کسری بودجه عملا فعالیت‌ها را در تنگنا گذاشته و محدود کرده است.

شهردار سهند تصریح کرد: بدنبال تامین زیرساخت‌ها هستیم و معتقدم نظم‌دهی بر بخش اداری و مهارت نحوه‌ی طرح موضوع از سوی یک شهردار در تعامل با سایر سازمان‌ها بسیار مهم است.

وی با تاکید برتکریم ارباب رجوع در شهرداری سهند گفت: این یک تکلیف است و تلاش داریم در این سازمان نهادینه شود.

علی علایی توجه به قشر کارگر را یک ضرورت دانست و با ابراز تاسف از دیرکردهای چندین ماهه در پرداخت حقوق کارگران شهرداری افزود: دستور داده‌ام حقوق کارگران زودتر از کارمندان واریز شود، این حق آنهاست و باید جدی گرفته شود.

شهردار جدید سهند تاکید کرد: مطالبه کردن حق مردم است، مردم ما قدرشناس هستند و به حداقل‌ها قائل می‌شوند، اما نباید فراموش کنیم که مردم هوشمند هستند و زمان حرکت‌های پوپولیستی و عوام‌فریبی گذشته است، مسئولان باید بدانند در خانه‌ی شیشه‌ای زندگی کنند و نمی‌شود چیزی را از مردم و افکار عمومی پنهان کرد.

وی با انتقاد از تصیمات اشتباه گرفته شده در دوره‌های قبل گفت: عوارض مجوزها و پروانه برای انبوه‌سازان مفت و با کمترین هزینه بوده است و به طور حتم در سال آینده در این مورد بازنگری‌های جدی صورت می‌گیرد.

اسکو اصالت و ریشهی این شهر است و نباید تقابلی بین این دو شهر وجود داشته باشد

وی در باره اختلافات مطرح در روابط اسکو و سهند از سال‌های قبل اظهار داشت: اسکو اصالت و ریشه‌ی این شهر است و نباید تقابلی بین این دو شهر وجود داشته باشد.

علایی از تحول بزرگ در حوزه‌ی فضای سبز سهند خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از بهار سال آینده شاهد تحول در فضای سبز سهند خواهیم بود. تصمیم داریم هزاران اصله نهال را به شکل رایگان در اختیار شهروندان قرار دهیم و معتقدیم در بحث فضای سبز می‌بایست دید وسیع و دوراندیش مدنظر قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});