• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا در زمینه اختلافات

  • کد خبر : 36571
  • 14 آبان 1400 - 10:30
تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا در زمینه اختلافات
یاز اکو_مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت:ترکیه و ایالات متحده یک کارگروه مشترک برای بررسی اختلافات از جمله مسائل مربوط به شاخه سوریه گروه تروریستی پ.ک.ک، گروه تروریستی گولنیست و سامانه دفاعی پیشرفته اس-400 ساخت روسیه تشکیل خواهند داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، چاووش اوغلو با بیان اینکه ترکیه ارتباط خود را با دولت آمریکا حفظ می کند، گفت: دیدار اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یکشنبه گذشته در فضای سازنده ای برگزار شد.

چاووش اوغلو گفت: همکاری آمریکا با PKK/YPG، و گروهک های تروریستی در آمریکا و مواضع آن در قبال تحریم های مربوط به اس-۴۰۰ با روح اتحاد ناسازگار است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ترکیه در این جلسه به صراحت بر این موارد تاکید کرد. ما کارگروهی را برای رسیدگی به این مسائل تشکیل خواهیم داد. قبلاً گفته بودیم که چنین پیشنهادی به آمریکا داده ایم و اکنون این پیشنهاد از سوی آمریکا، از طرف بایدن مطرح شده است.

چاووش اوغلو همچنین تصریح کرد: نهادها و وزارتخانه های مرتبط با تشکیل کارگروه و موضوعات مورد بحث در حال انجام مطالعات هستند.

اردوغان و بایدن روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در رم دیدار کردند و تمایل مشترک خود را برای تقویت روابط دوجانبه که اخیراً تیره شده است، ابراز کردند و بر ایجاد سازوکاری مشترک در این راستا توافق کردند.

وی اظهار داشت :در این دیدار، رهبران دو کشور اراده مشترک خود را برای تقویت و توسعه بیشتر روابط ترکیه و آمریکا اعلام کردند و بر ایجاد سازوکاری مشترک در این راستا توافق کردند.

اردوغان همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست G-20 روز یکشنبه در رم گفت: بایدن نسبت به خرید و نوسازی جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه “نگرش مثبتی” نشان داده است.

کاخ سفید نیز اعلام کرد: بایدن در دیدار با اردوغان بر تمایل خود برای حفظ روابط سازنده با ترکیه تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});