• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

نمایشگاه گروهی عکس یاشیل باخیش گشایش یافت

  • کد خبر : 36607
  • 14 آبان 1400 - 11:48
نمایشگاه گروهی عکس یاشیل باخیش  گشایش یافت
یازاکو - نمایشگاه گروهی عکس با عنوان نگاه سبز (یاشیل باخیش) عصر دیروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و فرماندار اسکو در مجتمع تجاری، تفریحی باراما اسکو گشایش یافت.

مقصود سامع سردرودی دبیر این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار یاز اکو گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی آثار هنرمندان با هدف گسترش فعالیت های عرصه هنر عکاسی و بسط آن در جامعه است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه حاصل تلاش گروه عکاسان سبز اندیش آذربایجان است، افزود: ۵۰عکس به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه حاصل تلاش ۳۷ عکاس است که در دو سال گذشته طبیعت و مناظر طبیعی آذربایجان را در قالب دوربین خوب ثبت کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه در شهر فرهنگی و تاریخی اسکو برگزار می‌شود، اکثریت تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه عکس هایی از شهرستان اسکو و روستاهای مختلف این شهرستان است.
مقصود سامع سردرودی هنر عکاسی را بدون مرز دانست و افزود: هنر عکاسی به عنوان هنری که زبان بین‌المللی انسانها به شمار می‌رود، برای درک و فهم نیاز به هیچ الفبا و زبانی ندارد. به تعبیر دیگر برای فهم و درک یک عکس زبان نگاه و احساس مطرح است.
این هنرمند شناخته شده آذربایجان اضافه کرد: عکس محکم‌ترین و مستدل ترین سند تاریخی است شاید عکس در کسری از ثانیه ثبت شود ولی ممکن است قرن ها زندگی کند.
وی با ابراز تأسف از نبود حمایت ها در حوزه عکس و عکاسی افزود: یک هنرمند مجبور است از جیب خود با هزینه شخصی عکس ها را چاپ کند و در معرض دیده افکار عمومی قرار دهد، شایسته است که حمایت‌های حداقلی در این راستا صورت گیرد و آثار به نمایش گذاشته در نمایشگاه ها خریداری شود.
وی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو برای همراهی ارزشمندشان تشکر کرد و افزود: حمایت های معنوی نهادهای فرهنگی و دولتی اسکو سبب شد تا این نمایشگاه در این شهر فرهنگی و تاریخی، ۱۳ الی۲۰ آبان ماه و از ساعت ۱۰ صبح  تا ۲۱ در مجتمع تجاری، تفریحی باراما برای بازدید علاقه مندان برپا شود.
در این نمایشگاه آثاری از عکاسان مطرح این آذربایجان همانند محمدعلی جدید الاسلام، مقصود سامع سردرودی و کمال شب خیز به نمایش گذاشته شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});