• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

تسهیلات ۸۰ میلیاردی برای تکمیل کارخانه ذوب آهن ملکان

  • کد خبر : 29530
  • 19 شهریور 1400 - 12:46
تسهیلات ۸۰ میلیاردی برای تکمیل کارخانه ذوب آهن ملکان
یاز اکو - نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل کارخانه ذوب آهن این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، موسوی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان ملکان گفت: این مبلغ از طریق تسهیلات بانکی تامین شده و ۲۰ میلیارد تومان دیگر آورده سرمایه گذار طرح است که در مجموع امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای ذوب آهن ملکان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح ابتدا واحد ذوب به بهره برداری خواهد رسید و سپس واحد نورد نیز راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این واحد تولید‌ی سرمایه گذاری شده است

موسوی ادامه داد: در مجموع ۷۰ درصد طرح بدون استفاده از تسهیلات دولتی به اتمام رسیده و ۳۰ درصد طرح باقی مانده از طریق تسهیلات بانکی در حال تکمیل است و با راه اندازی واحد ذوب برای ۷۰ نفر به طور مستقیم و برای ۴۲۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد خواه دشد.

وی اشافه کرد: ظرفیت این کارخانه ۳۵۰ هزار تن نورد و ۴۰۰ هزار تن ذوب در سال است ودر صورت تکمیل کل طرح برای یک هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد.

کارخانه ذوب آهن ملکان در سال ۸۵ کلنگ زنی شده اما بعد از ۱۵ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است و تکمیل آن گامی بزرگ در رشد و شکوفایی صنعتی این شهرستان در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29530

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});