• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

قانون جدید در آلمان: “۱۰ مگابیت بر ثانیه” حداقل سرعت اینترنت

  • کد خبر : 61530
  • 19 اردیبهشت 1401 - 13:15
قانون جدید در آلمان: “۱۰ مگابیت بر ثانیه” حداقل سرعت اینترنت
یاز اکو - اینترنت در آلمان نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته اروپایی شرایط بروز و مناسبی ندارد! بیشتر مردم انتظار دارند بزرگترین اقتصاد اروپا یک نیروگاه دیجیتال نیز باشد، اما این کشور بارها و بارها از نظر سرعت دانلود و تاخیر (لتنسی) اینترنت، در رتبه های انتهایی فهرست رده‌بندی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، اما این وضعیت اینترنت در آلمان دقیقا و بطور کاملا ساده از نظر سرعت این فناوری چگونه شرایطی را شامل می شود، این موردی است که در ادامه متوجه خواهیم شد.

در سال ۲۰۱۷، آلمان در رده‌بندی میانگین سرعت اینترنت در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفت و در سال ۲۰۲۱ نیز به رتبه سی و هشتم سقوط کرد. اگرچه سرعت اینترنت به تدریج و طی چند سال گذشته بهبود یافته است، اما جدیدترین بررسی ها نیز آلمان را پشت سر حداقل ۱۸ کشور اروپایی دیگر قرار داده است که از آن جمله می توان به لهستان، لتونی، لیتوانی، پرتغال، مجارستان، فرانسه و رومانی اشاره کرد.

برای رسیدگی و رفع این مشکل، ائتلافی از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد پیش نویس لایحه ای را تهیه کرده اند که به هر فردی در آلمان حق استفاده از پهنای باند سریع را می دهد.

کابینه آلمان اخیرا با آن موافقت کرده و طی هفته ها یا ماه های آینده به پارلمان کشور ارائه خواهد شد.

میزان سرعت چقدر است؟

در ابتدا، باید به این نکته اشاره داشت که سرعت پیشنهادی خیلی هم سریع نیست. البته برای یک کشور پیشرفته چندان سریع نیست وگرنه برای بسیاری از کشورها می تواند یک آرزو و حتی یک رویا باشد!

بر اساس پیش نویس ارائه شده، سرعت اتصالات اینترتی شبکه ثابت در همه جای آلمان در آینده باید حداقل ۱۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۱٫۷ مگابیت بر ثانیه برای آپلود باشد.

با توجه به این واقعیت که آلمان در سال ۲۰۲۰ میانگین سرعت دانلود حدود ۴۱ مگابیت بر ثانیه را داشته است، این میزان سرعت پشنهادی پایین به نظر می رسد. در مقام مقایسه با میانگین سرعت ۷۰ مگابیت بر ثانیه در کشور هلند نیز سرعت دانلود ۱۰ مگابیت بر ثانیه جاه طلبانه به نظر نمی رسد.

اما باید به این نکته اشاره داشت که این میزان حداقل استاندارد است، از این رو، بیشتر خانه ها باید سرعتی فراتر از ۱۰ مگابیت بر ثانیه را انتظار داشته باشند. این میزان سرعت به طور کلی برای استریم با کیفیت محتوای اچ‌دی به اندازه کافی خوب است و برای وبگردی در اینترنت نیز عالی محسوب می شود.

افزون بر حداقل سرعت های دانلود و آپلود، دولت آلمان اعلام کرده است که میزان لتنسی (زمان واکنش) نیز نباید بیش از ۱۵۰ میلی ثانیه باشد.

چرا اهداف دولت آلمان در زمینه سرعت اینترنت تا این اندازه پایین است؟

حداقل الزامات ارائه شده برای حصول اطمینان از “مشارکت دیجیتال” همه افرادی است که تاکنون به پوشش شبکه مناسب دسترسی نداشته اند.

به بیان دیگر، دولت آلمان بیشتر نگران ارائه پهنای باند پایه به مردم ساکن در مناطق دورافتاده‌تر است تا این که هر فرد دیگری به سرعت وای فای فوق سریع دسترسی داشته باشد.

این در شرایطی است که حداقل استانداردها در هر سال بازتعریف خواهند شد. این امر توسعه استفاده از اینترنت در آلمان را در نظر می گیرد که با گذشت زمان به واسطه گسترش شبکه و تعرفه های جدید تغییر می کند.

با این وجود، اپوزیسیون محافظه کار آلمان تحت تاثیر این پیش نویس قرار نگرفته است. راینهارد براندل، سخنگوی سیاست دیجیتال (حزب اتحاد دموکرات مسیحی)، اهداف ارائه شده را غیر جاه طلبانه توصیف کرده است.

به گفته براندل، در مورد این که آیا سرعت دانلود حداقل ۱۰ مگابیت و سرعت آپلود ۱٫۷ مگابیت به ازای هر اتصال به عنوان یک سرویس پایه برای یک خانواده دارای فرزند در آلمان کافی است، تردیدهای زیادی وجود دارد.

تغییرات چه زمانی اجرایی می شود؟

در ابتدا، قرار بود این امر در اول ژوئن اجرایی شود، اما لایحه باید قبل از تبدیل شدن به قانون تاییدیه بوندستاگ و بوندسرات آلمان را دریافت کند.

به همین دلیل، وزارت حمل و نقل آلمان انتظار دارد ضرب الاجل ماه ژوئن را از دست داده و به جای آن قوانین را در اواخر تابستان یا پاییز اجرایی کند.

تغییر قانون به چه معنا خواهد بود؟

اجرایی شدن این قانون به معنای آن است که مردم آلمان برای نخستین بار از حق قانونی برای دریافت سرعت های پهنای باند مشخص برخوردار می شوند. این به آنها امکان شکایت از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت را در صورت عدم دریافت سرعت حداقلی را می دهد.

همچنین، این می تواند آژانس شبکه فدرال آلمان (Federal Network Agency) را برای تسریع توسعه زیرساخت های موثر در بهبود شرایط پهنای باند زیر فشار قرار دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61530

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});