• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز توضیح داد:

تاکید بر احیای هویت فرهنگی و تاریخی محلات تاریخی تبریز

  • کد خبر : 38180
  • 25 آبان 1400 - 12:00
تاکید بر احیای هویت فرهنگی و تاریخی محلات تاریخی تبریز
یاز اکو - دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز به دنبال رسانه ای شدن حذف تبصره بند 31 از ماده 6 شیوه‌نامه نامگذاری اماکن و معابر عمومی کلان‌شهر تبریز توضیحاتی به رسانه ها ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو در این توضیحات آمده است:

پیرو جلسه علنی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز در روز یکشنبه مورخ ۲۳/۰۸/۱۴۰۰ و مطالب مطرح شده در خصوص بررسی شیوه نامه نامگذاری اماکن و معابر عمومی کلان‌شهر تبریز، ذکر موارد زیر ضروری به نظر می‌رسد.

۱- در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه روز یکشنبه مورخ ۲۳/۰۸/۱۴۰۰، شیوه‌نامه در مرحله بررسی بوده و حذف تبصره بند ۳۱ از ماده ۶ شیوه‌نامه، در طی روند بررسی، کاملا عادی بوده و این موضوع قبل از تصویب نهایی انجام گرفته است.

۲- با توجه به زبان و ادب غنی ترکی، بند ۳۱ از ماده ۶ شیوه‌نامه، تاکید بر اهمیت استفاده از نامهای ترکی بوده و تبصره آن صرفا جهت جلوگیری از تولید اسامی جدید و بی‌ریشه بود که بر اساس اختیارات اعضای محترم شورای شهر، رأی به حذف این تبصره داده شد.

۳- در جلسات متعدد تدوین این شیوه‌نامه، بر حفظ فرهنگ و هویت تاریخی تبریز و آذربایجان تأکید گردیده و در بند۴ ماده ۱، بند ۳ از قسمت الف ماده ۴( حفظ و احیای هویت فرهنگی و تاریخی محلات تاریخی تبریز بر اساس نقشه دارالسلطنه تبریز به سال ۱۲۹۷ هجری قمری)، بندهای ۴، ۷، ۸، از قسمت الف ماده ۴، تبصره بند۳ از ماده ۶(اجازه به کمیته برای نامگذاری محلات تاریخی تبریز بر اساس نقشه دارالسلطنه تبریز به سال ۱۲۹۷ هجری قمری)، بندهای ۶، ۷، ۱۰، ۲۰، ۲۲، ۳۱ از ماده ۶ به این موارد اشاره آشکار شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});