• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
8
گزارش یازاکو از نشست عصر سه‌شنبه شورای شهر تبریز؛

مترو تبریز به دلیل بدهی به بیمه تعطیل شده است/ باید صادقانه از مردم عذرخواهی کنند

  • کد خبر : 38322
  • 26 آبان 1400 - 10:00
مترو تبریز به دلیل بدهی به بیمه تعطیل شده است/ باید صادقانه از مردم عذرخواهی کنند
یاز اکو - دهقان نژاد عضو شورای ششم در جلسه فوق العاده علنی عصر سه‌شنبه بیان کرد: مترو تبریزاعلام کرده به دلیل اورهال تعطیل است در حالیکه این تعطیلی به دلیل بدهی به بیمه است.

یازاکو؛ پریسا رضاپور _ عصر سه شنبه، جلسه فوق العاده علنی شورای شهر تبریز با حضور اعضای شورا برگزار شد.

حجت‌الاسلام برگی بیان کرد: چگونه می‌شود که ما هزینه‌های بیشتری پرداخت کردیم و ۲۵ درصد واگن به تبریز می‌رسد اما اصفهان با پرداختی کمتر سهم ۵۰ درصدی دارد.

وی گفت: ما برای حق مردم این حرف‌ها را می‌زنیم و عقیده همه ما خدمت به مردم است.

برگی گفت: شهردار تبریز هرچه زودتر به این مسئله ورود کند.

فضاهای ورزشی شهرداری رو به نابودی است

پرویز هادی؛ رییس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ما در حال حاضر  ۲۰ سالن سرپوشیده در اختیار سازمان و ۷ سالن در اختیار مناطق و آتش نشانی، ۲ استخر سرپوشیده فعال، ۱۲ زمین چمن مصنوعی غیر فعال داریم.

رییس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر تبریز گفت۷: فضاهای ورزشی ما رو به نابودی است. چمن‌ها از بین رفته و سالن‌ها هم اگر روند فعلی ادامه یابد تا یکسال اینده تخریب می‌شود. سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری هم دغدغه‌های زیادی دارد و نمی‌تواند توجه کافی به حوزه ورزش داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه امکاناتی که شهرداری فراهم آورده، معلوم نیست چگونه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

هادی گفت: اگر شهرداری برای احداث مجموعه‌ها هزینه کرده باید رایگان در اختیار شهروندان قرار بگیرند؛ در دوره گذشته شورای شهر، به بهانه ورزش قهرمانی، کل ورزش را نابود کرد.

این عضو شورا گفت: احیای سازمان را با هدف مدیریت و نگهداری اماکن ورزشی موجود، مدیریت و توسعه ورزش همگانی و ایجاد زیرساخت‌ها در شهر بویژه مناطق محروم جامعه را پیشنهاد دادیم.

وی خاطر نشان شد: اگر به فضاهای ورزشی شهرداری در مناطق مرفه‌نشین نگاه درآمدزایی هم داشته باشیم مشکلی نیست اما در مناطق محروم و حاشیه‌نشین باید بصورت رایگان و ارزان در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد. مطمئنا این امر میزان بزه و نابهنجاری‌ها را کاهش خواهد داد.

پیشنهاد احیای باشگاه شهرداری از سوی دبیری

دبیری؛ عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در دوره قبل مصوبه ای در خصوص حمایت از ورزش حرفه‌ای داشتیم که در هیات تطبیق رد شد.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم مجددا باشگاه شهرداری در قالب شرکت را احیا کنیم و از آن حمایت کنیم چرا که احیای سازمان زمانبر است و باید چارت آن در وزارت کشور تصویب شود.

رشیدی؛ عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سازمان ورزش یا باشگاه باید در ساختار قانونی شورا تعریف شود. شهرداری مکلف به ایجاد سازمان برای ورزش و تصدیگری نیست بلکه باید بسترسازی برای ورزش کند.

وی عنوان کرد: سازمان و باشگاه که بسمت حرفه‌گری می‌رود، در ساختار قانونی شورا و شهرداری نیست.

رشیدی گفت: حساب و کتاب باشگاه ورزشی شهرداری که به علم و ادب واگذار شده، هنوز تسویه نشده است، باید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید ملزم به حفاظت از امکان ورزشی موجود شهرداری شود.

حمله پهلوان هادی به دکتر رشیدی!

پرویز هادی؛ رییس کمیسیون ورزش شورای شهر گفت: قفل باز کنیم و قفل نزنیم. اگر مثبت نگاه نکنیم، معضلات اجتماعی بیداد خواهد کرد، امروز سن اعتیاد به ۱۲ سال کاهش یافته است.

وی گفت: ما اگر امکانات را ایجاد کنیم که پنج نفر به جای اعتیاد به سوی ورزش برود برای ما کافی است.

هادی گفت: آقای رشیدی از ریشه می‌زند، اینکه نمی‌شود برویم بگردیم یک ماده تبصره پیدا کنیم و مخالفت کنیم،؛ در دور پنجم شورا، اختلاف شخصی بین دو عضو بر سر ورزش آوار شد.

پاسخ رشیدی به هادی

رشیدی گفت: احساس پاک ورزشی شما را تحسین می‌کنم اما اینجا محل قانونگذاری است.

وی ادامه داد: مستند دیگری چون قانون نداریم عملکرد ما بر حسب قانون سنجیده می شود.

رشیدی گفت: صورت مسئله شما ناظر بر حفظ اماکن و واگذاری به مردم است، برای اینکار ضرورتی به تشکیل سازمان نیست و باید از شهرداری در خصوص وظایف خود سوال شود.

باشگاه‌داری، بدنه شهرداری را حجیم‌تر می‌کند

صادقی؛ عضو شورای شهر گفت: در گذشته سازمان و تیم ایجاد نشده بود که برخی مدیران بازیکنان خارجی بیاورند و پول مردم را به آنها بدهند؛ ورزش برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان همین شهر بود نه برای آوردنِ بازیکنان خارجی.

اسوتچی؛ عضو شورای شهر گفت: به سراغ روزهایی برویم که سازمان ورزش بود که واقعا آن روزها استعدادیابی انجام می‌شد یا محل نگه داشتن دوستان و آشنایان بود.

وی گفت از این جهت به آقای هادی اطمینان می‌دهم که این وضعیت به دلیل عدم وجود سازمان نیست بلکه دلیل آن عدم نظارت است.

حکیمه غفوری؛ عضو شورای شهر بیان کرد: با باشگاه‌داری مخالفم چرا که این امر بدنه حجیم شهرداری را حجیم‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم این طرح برود و یا رد می‌شود یا پذیرفته می‌شود، غلط است، بهتر است پخته‌تر روی موضوع کار کنیم که اگر قرار است این موضوع را تصویب کنیم بعدا رد نشود.

وی خاطر نشان شد: ما در قالب ورزش همگانی تلاش کنیم نه اینکه به دنبال ورزش حرفه‌ای برویم.

حجت الاسلام برگی؛ رییس شورای شهرگفت: شهرداری تهران سازمان ورزش و تندرستی را راه اندازی کرده که چگونه نمی‌توان در تبریز آن را راه اندازی کرد؟ مگر تهرانی‌ها چشم و ابروهایشان با ما فرق دارد.

وی عنوان کرد: من هم مخالفم که آلن دلون را از آفریقا برای بازی به اینجا بیاوریم اما چرا همه شهرداری‌ها تیم‌داری می‌کنند و تبریز نمی‌تواند در حالیکه تبریز مهد بسیاری از ورزش‌هاست.

موافقت شورا با تفکیک سازمان ورزش و ایجاد باشگاه شهرداری تبریز

شورای اسلامی شهر تبریز به تفکیک و استقلال سازمان ورزش از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رای مثبت داد.

شورا همچنین با ایجاد باشگاه شهرداری تبریز در قالب یک شرکت موافقت کرد.

موافقت شورا با اعمال مساعدت و تخفیف هزینه عوارض یک درمانگاه خیریه

شورای شهر تبریز با لایحه شهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعدت و تخفیف هزینه عوارض ساختمان موسسه و درمانگاه خیریه حضرت ابوطالب(ع) در خیابان انقلاب موافقت کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});