• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

یکهزار میلیارد ریال در بخش گردشگری آذربایجان غربی سرمایه گذاری شد

  • کد خبر : 31320
  • 04 مهر 1400 - 13:00
یکهزار میلیارد ریال در بخش گردشگری آذربایجان غربی سرمایه گذاری شد
یاز اکو - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۰ پروژه گردشگری با یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اشتغال ۱۷۳ نفر آماده بهره برداری شده است که در هفته گردشگری افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جلیل جباری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این پروژه ها شامل۲ هتل در ارومیه، زیر ساخت گردشگری قره کلیسا و تخت سلیمان، سه واحد بوم گردی، کارگاه صنایع دستی و مهمانپذیر در سلماس و حمام بیگ جواد قره ضیاالدین است که به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی بیان کرد: ۴۹موافقت اصولی جدید برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شده است که یکهزار و ۹۰۰میلیارد ریال برای طرح ها از صندوق توسعه ملی و یکهزار و ۲۵۰ میلیاردریال (۱۲۵ میلیارد تومان) هم از محل اعتبارات جهش تولید مصوب و به بانکهای عامل معرفی شدند.

افزایش دوبرابری اقامت در آذربایجان غربی

جباری با بیان اینکه ۷۰ هزار اقامت امسال در استان ثبت شده است، گفت: این میزان اقامت در مقایسه با سال ۱۳۹۹ افزایش ۲ برابری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های مهم و زیر ساختهای اقامتی استان گفت: ۶۵ واحد پذیرایی، ۶۷ اژانس مسافرتی در چهار سال اخیر فعال شدند و برای پنج مورد مجتمع گردشگری تفریحی مجوز صادر شده است.

جباری با اشاره به اینکه ۱۴ گواهینامه برای شرکتهای گردشگری سلامت صادر شده است، افزود: ۲ هزار و ۱۹۱ اتاق و پنج هزار و ۱۶۲ تخت در قالب هتلهای اذربایجان غربی فعالند.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: احداث ساختمان جدید موزه شهرهای میاندواب و چالدران، موزه قاجار، موزه مفاخر بوکان، موزه علم و فن اوری دانشگاه ارومیه، سایت موزه جنگ چالدران از پروژه های پیشران استان در بخش میراث فرهنگی است.
وی اضافه کرد: در تهیه سند آمایش، استان به هفت پهنه تقسیم شده که میراث فرهنگی و گردشگری در هر هفت پهنه نیازمند حمایت تشخیص داده شده است و همه دستگاهها مکلف شدند که این برنامه ها در بخش میراث فرهنگی و گردشگری را مورد توجه قرار دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});