• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

تبصره ممنوعیت بکارگیری اسامی ترکی جدید در نامگذاری معابر تبریز در کمیسیون فرهنگی شورای ششم مصوب شده بود

  • کد خبر : 38382
  • 26 آبان 1400 - 13:56
تبصره ممنوعیت بکارگیری اسامی ترکی جدید در نامگذاری معابر تبریز در کمیسیون فرهنگی شورای ششم مصوب شده بود
تبصره ممنوعیت بکارگیری اسامی ترکی جدید در نامگذاری معابر تبریز در کمیسیون فرهنگی شورای ششم مصوب شده بود. گفتنی است اعضای کمیسیون فرهنگی فعلی شورای ششم تبریز را آقایان سیدکاظم زعفرانچی، پرویز هادی، روح‌الله رشیدی، روح الله دهقان‌نژاد و خانم حکیمه غفوری تشکیل می‌دهند.

یاز اکو، پریسا رضاپور – تبصره ممنوعیت بکارگیری اسامی ترکی جدید در نامگذاری معابر تبریز در کمیسیون فرهنگی شورای ششم مصوب شده بود. گفتنی است اعضای کمیسیون فرهنگی فعلی شورای ششم تبریز را آقایان سیدکاظم زعفرانچی، پرویز هادی، روح‌الله رشیدی، روح الله دهقان‌نژاد و خانم حکیمه غفوری تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، تبصره عدم بکارگیری اسامی جدید ترکی جهت نامگذاری معابر تبریز با تصویب اعضای شورای ششم تبریز حذف شد. بدین منظور خبرنگار یاز اکو به سراغ اعضای کمیسیون فرهنگی شورای ششم رفته و با آن‌ها گفت و گویی انجام داده است . مشروح مصاحبه در ذیل آمده است.

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با رای اکثریت اعضای خود، استفاده از اسامی جدید ترکی در نامگذاری معابر را ممنوع اعلام کرده بود اما این مصوبه در صحن علنی شورا با مخالفت اکثریت اعضا رد شد.

بنابراین کمیته‌ی نامگذاری معابر تبریز هم می‌تواند از اسامی ترکی شخصیت‌های تاریخی و اماکن استفاده کند و هم از اصطلاحات و اسامی جدید ترکی برای این منظور استفاده کند.

حکیمه غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در گفت و گو با خبرنگار یاز اکو گفت: شائبه‌هایی در رسانه‌ها و آحاد مردم ایجاد شده است که زبان ترکی زیر سوال رفته و یا مصوبه کمیسیون در صحن شورا رد شده است و تصویب نهایی در کمیسیون انجام نشده بود.

وی ادامه داد: این تبصره باید در صحن شورا تصویب می‌شد، در کمسیون به عنوان پیشنهاد ارائه شده بود و در صحن شورا بند بند قرائت شد تا تمامی اعضای شورا نظرات خود را بازگو کرده تا به تصویب برسد.

وی خاطر نشان شد: در راستای بند ۳۰ ماده ۶ آمده بود که زبان ترکی اصیل استفاده شود این تبصره صرفا بخاطر این بود که این کمیته مجاز به تولید اسامی ترکی شود، صرفا این مورد حذف شده است نه که اصلا نباید از زبان ترکی استفاده شود.

رشیدی: در جلسه کمیسیون فرهنگی غایب بودم

روح الله رشیدی، عضو شورای شهر تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار یاز اکو تشریح کرد: متاسفانه در جلسه‌ی حذف تبصره مربوطه و مصوبه کمیسیون به صورت اتفاقی غیبت داشتم ولی کل این تبصره و مصوبه شورای قبلی زحمتش را کشیده بودند فقط یک سری مشکلات و ایراداتی داشت که شورای فعلی آن را اصلاح کرده است.

وی ادامه داد: صرفا اصلاحات انجام شده است نه اینکه از صفر این قانون نوشته شود و این کار، کاری بود که از دوره‌های قبل مانده بود.

متاسفانه خبرنگار یاز اکو طی تماس تلفنی و پیامکی که با دبیر کمسیون، حجت الاسلام زعفرانچی‌لر انجام داده تا به این لحظه موفق به مصاحبه با ایشان نشده است و با وجود اینکه قول مصاحبه در پایان جلسه‌ی عصر روز سه‌شنبه را داده بودند پیش از پایان جلسه به یکباره جلسه را ترک کرده و پش از آن نیز به تماس‌ها پاسخی ندادند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});