• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
فرج محمد قلی‌زاده طی نامه‌ای تاکید کرد:

هزینه در ورزش قهرمانی و باشگاه‌داری توسط شهرداری، خلاف قانون است

  • کد خبر : 38387
  • 26 آبان 1400 - 14:06
هزینه در ورزش قهرمانی و باشگاه‌داری توسط شهرداری، خلاف قانون است
یاز اکو - فرج محمد قلی‌زاده عضو شورای پنجم شهر تبریز طی نامه‌ای نوشت:چنان که در نامه‌ي سرگشاده‌ي مورخ ۹۷/۵/۲، به مدیران ارشد و نمایندگان عالی حاکمیت در استان، به عرض رسانده‌ام، نگهداري و توسعه‌ي سازمان ورزش، هزینه در ورزش قهرمانی و باشگاه داری توسط شهرداری، خلاف قانون است.

وظیفه‌ی شهرداری در حوزه‌ی ورزش، بسترسازی -نه تصدی‌گری- در ورزش همگانی است؛ آن هم به لحاظ جغرافیایی، با اولویت مناطق کم‌برخوردار و به لحاظ انسانی با اولویت قشرهای خاص جامعه، مانند بانوان، کودکان، نوجوانان، معلولان و پیران.

همان‌گونه که بازگو نموده‌ام، شهرداری تبریز بر خلاف قانون تاکنون میلیاردها تومان از سرمایه‌های مردم در ورزش قهرمانی اتلاف نموده و متاسفانه به تذکرات و استدلال‌های ما نیز توجه نکرده است.

در این نوشته به مطالب قبلی، دو نکته نیز اضافه می‌کنم:

🔶اول این که شهرداری‌های کلان‌‌شهرهای ایران یعنی تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرج و …؛ به‌ویژه تهران و مشهد، با آن همه درآمد و بودجه‌ی ریالی، برای ورزش قهرمانی و در عرصه‌ی تیم‌داری فوتبال، هزینه نکرده‌اند. فقط در این میان شهر اولین هاست که بیست و سه تیم حرفه‌ای را تغذیه کرده است؛ از همه جالب‌تر، تیم فوتبال ساحلی است!!!

🔶دوم این که بنا به اعلام جناب بهتاج، مدیرکل محترم سازمان ورزش و جوانان استان، از نظر برخورداری از فضای ورزشی، تبریز از همه‌ی کلانشهرهای ایران فقیرتر است.

به موضوع این یادداشت، برگردم؛ در طول یازده ماه گذشته، گوش شنوایی پیدا نشد و به این نوع قانون‌شکنی‌ها اصرار شد و افراد خاصی هم از این شیوه حمایت کردند. خوشبختانه برای مواقع اینچنینی، قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، تعیین تکلیف کرده است. مطابق دستور بند۲ ماده ۸۹ این قانون، در مرکز هر استان هیئتی با عنوان هیئت حل اختلاف، به عضویت و ریاست استاندار، عضویت رئیس کل دادگستری استان، دو نفر از نمایندگان استان در مجلس و یک نفر از شورای استان به انتخاب آن شورا تشکیل می‌شود تا در خصوص اختلاف پیش آمده، داوری نماید.

در استان ما جناب استاندار و جناب رئیس کل دادگستری که برای همگان شناخته شده هستند؛ از طرف مجلس، آقایان بیگی، نماینده‌ی محترم تبریز و اعزازی، نماینده‌ی محترم بناب و از طرف شورای استان، جناب محبی از شورای شهرستان چاراویماق تعیین شده اند.

با این اوصاف، موضوع اختلافی مربوط به هزینه‌ی سرمایه‌های مردم در ورزش قهرمانی، اخیرا توسط جناب فرماندار به هیئت حل اختلاف ارجاع شده است و بر اساس شنیده‌ها این هیئت در هفته‌ی آینده جلسه خواهد داشت.

همه باید منتظر تصمیم این هیئت باشیم.این نوشته نیز به منظور انجام وظیفه‌ی نمایندگی و اتمام حجت برای همه‌ی کسانی است که می‌توانستند کاری بکنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر جناب قلیزاده، متأسفانه در این رفتار غیر قانونی شهرداری مبنی بر تیم و باشگاه داری حرفه ای، برخی از اعضای سابق و فعلی شورا که در ورزش حرفه ای دست و شراکت دارند، بی تقصیر نیستند. مسلما هیچ شهروندی راضی به هزینه کردن شهرداری برای ورزش حرفه ای و تیم داری نبوده و نیست، و اگر قانونا مقصرین پیگرد نشوند، بروز قیامت و دادرسی داور مطلق، قطعا شاکی خواهیم بود. شهروند تبریز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});