• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

پنج کیلومتر از جاده مراغه – هشترود چهاربانده می‌شود

  • کد خبر : 132678
  • 13 بهمن 1402 - 17:45
پنج کیلومتر از جاده مراغه – هشترود چهاربانده می‌شود
همزمان با نخستین روز از چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی چهاربانده کردن پنج کیلومتر از جاده مراغه - هشترود آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه در آیین کلنگ‌زنی این طرح، گفت: متاسفانه جاده مراغه – هشترد از محورهای حادثه‌خیز استان به شمار می‌رود و دولت سیزدهم گام‌های اساسی برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز این مسیر برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر پنج کیلومتری جزو نقاط حادثه‌خیز جاده مراغه – هشترود به شمار می‌رود، افزود: اجرای این طرح با اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد تومان از امروز آغاز می‌شود.

به گفته وی در دولت سیزدهم پنج دستگاه آبرو با هدف اصلاح نقاط حادثه‌خیز این مسیر اصلاح و تعریض شده و علاوه بر آن پل «دورزیم» در حال تعریض است و سربالایی «دورزیم» نیز به زودی اصلاح می‌شود.

فرماندار مراغه: سربالایی «دورزیم» در جاده مراغه – هشترود به زودی اصلاح می‌شود

وی این را هم بیان کرد که این مسیر پنج کیلومتری در طول ۲ سال تعریض شده و بخشی قابل توجهی از نقاط حادثه‌خیز این جاده اصلاح می‌شود.

اهالی شهرستان‌های جنوب استان آذربایجان‌شرقی از جمله مراغه، بناب، عجب‌شیر، ملکان و شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی و برخی شهرستان‌های شمال کردستان برای ارتباط با مرکز کشور از بزرگراه پیامبر اعظم(ص) استفاده کرده و به ناچار از جاده قدیمی مراغه – هشترود استفاده می‌کنند.

این جاده حدود ۸۰ سال عمر دارد و برای ظرفیت و سرعت محدود خودروهای آن دوران طراحی و احداث شده بود تا به توسعه پایدار این منطقه کمک کند اما اکنون با رشد جمعیت، افزایش سرعت خودروها و افزایش تردد مسافران و رانندگان در این محور و چین و چروک‌هایی بر چهره آن نشسته دیگر تاب این همه تردد را ندارد.

در این راستا و به منظور کاهش تلفات جاده‌ای در این محور، دولت سیزدهم طبق مطالعات انجام شده کارشناسی ترافیکی، به اصلاح، بهسازی و تعریض برخی نقاط حادثه‌خیز این محور اقدام کرده است.

گفتنی است در برخی از نقاط این جاده ۱۰۱ کیلومتری، حداکثر سرعت مجاز ۹۵ کیلومتر است که برخی از رانندگان بدون رعایت آن و با فشردن پای خود به پدال گاز، سرعت خود را به بیش از ۱۲۰ کیلومتر نیز می‌رسانند و این اقدام آنان علاوه بر ایجاد خطر برای خود آنان، برای سایر خودروهای عبوری نیز مشکل‌آفرین می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});