• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
مدیرکل امور شهری استانداری:

شهرداری‌ها در آذربایجان‌شرقی از تسهیلات سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند

  • کد خبر : 38682
  • 29 آبان 1400 - 11:30
شهرداری‌ها در آذربایجان‌شرقی از تسهیلات سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند
یاز اکو - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت کشور با هدف بسترسازی برای درآمد پایدار شهرداری‌ها، تسهیلات کم‌بهره در اختیار آنها قرار می‌دهد و به شهرداری‌های استان توصیه می‌شود تا از این تسهیلات سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.

به گزاشر پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، منصور طالب‌پور روز شنبه بیان اینکه این تسهیلات علاوه بر تنفس، دارای زمان بازپرداخت طولانی مدت است، افزود: شهرداری‌ها در همه زمینه‌ها و با توجه به ظرفیت‌های شهری، امکان سرمایه‌گذاری و دریافت تسهیلات را دارا هستند. 

به گفته وی طرح‌های توجیهی شهرداری‌ها برای بهره مندی از این تسهیلات کم‌بهره باید بازگشت سرمایه و کسب درآمد از سوی این نهادها را نشان دهد. 

وی در مورد سقف این تسهیلات اعطایی نیز بیان کرد: شهرداری‌ها به میزان نصف تفریغ بودجه می‌توانند از این تسهیلات بهره بگیرند و برای خود درآمد پایدار ایجاد کنند. 

«طالب‌پور» در پاسخ به این سئوال که تاکنون چه تعداد از شهرداری‌های استان از این تسهیلات بهره‌مند شده، بیان کرد: تسهیلات سه شهرداری در سطح استان از این محل، شامل میانه، تیکمه‌داش و ورزقان در مرحله پرداخت یا پرداخت مرحله نخست قرار دارد. 

به گفته مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی، تولید قطعات بتنی و سایر طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی از جمله زمینه‌های اعطای این تسهیلات است و شهرداری‌ها برای دریافت آن باید از طریق این اداره‌کل اقدام کنند.

برنامه‌ریزی برای دستیابی به درآمد و توسعه پایدار شهری از دغدغه‌های اصلی مدیران شهرداری های آذربایجان شرقی به شمار می‌رود؛ به طوری که این درآمدها باید علاوه بر داشتن قابلیت اتکاء و استمرارپذیری، تهدیدی برای توسعه شهری نباشد. 

نکته قابل تامل اینکه منابع مالی شهرداری‌ها به طرق مختلف قابل حصول است اما همه آنها از خصوصیات درآمدهای پایدار برخوردار نیست و با توجه به رکود شدید مسکن در کشور طی سال‌های اخیر و مشکلات عدیده شهرداری‌ها به دلیل کاهش محسوس درآمدها، دستیابی به روش‌های جدید تامین منابع درآمدی پایدار و بدون تبعات ناگوار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقش بسیار موثری در رضایت جامعه شهری و در نهایت مدیریت مطلوب شهرها خواهد داشت.

اکنون ۷۰ شهر در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و بسیاری از شهرداری‌ها در این شهرها با مشکلات عدیده مالی مواجه است اما سه شهرداری از میان آنها نسبت به دریافت تسهیلات سرمایه‌گذاری از وزارت کشور اقدام کرده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});