• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

افزایش دو برابری کشتار مرغ تا پایان تعطیلات در اردبیل

  • کد خبر : 8081
  • 28 اسفند 1399 - 11:15
افزایش دو برابری کشتار مرغ تا پایان تعطیلات در اردبیل
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشتار مرغ تا پایان تعطیلات نوروزی دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، خلیل نیکشاد در مراسم افتتاح ششمین روستا بازار در اردبیل اظهار کرد: ظرفیت کشتار مرغ به طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن بوده که در روزهای اخیر با دو برابر شدن این ظرفیت، کشتار مرغ تا ۲۰۰ تن رسیده است.
وی تصریح کرد: تا پایان تعطیلات نوروزی و با هدف تنظیم بازار و به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا این میزان کشتار ادامه خواهد داشت تا ما یک شرایط ایده‌آلی را در کاهش التهابات بازار مرغ شاهد باشیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در عرضه گوشت سفید به عنوان قطب تولید این محصول در سطح استان نداریم و حتی برای استان‌های همسایه نیز در صورت نیاز قادر به تأمین بازار آنها هستیم.
نیکشاد از ممنوعیت حمل مرغ بدون مجوز از محدوده استان خبر داد و افزود: حمل مرغ با مجوز دامپزشکی و مراجع ذیصلاح هیچ مشکلی ندارد و قطعا برای تأمین نیاز بازار استان‌های همسایه ضرورتی انکارناپذیر است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در صورتی که محموله‌ای بدون مجوز از استان خارج شود به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و با عوامل و عناصر آن برخورد خواهد شد.
نیکشاد به تلاش شبانه‌روزی عوامل نظارتی سازمان جهاد کشاورزی در کشتارگاه‌ها برای عرضه کیفی محصولات اشاره کرد و ادامه داد: نظارت‌ها به صورت دقیق از مرحله کشتار تا عرضه به بازار انجام می‌شود تا سازمان جهاد کشاورزی و صمت بتوانند انضباط بازار را در این ایام برقرار کنند.


وی به راه‌اندازی شش مرکز ثابت و دائمی عرضه محصولات کشاورزان در قالب روستا بازار خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر شهر اردبیل در سایر شهرستان‌ها نیز این مراکز و مجموعه‌ها راه‌اندازی خواهد شد تا عرضه بدون واسطه مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شکر و روغن و سایر محصولات کشاورزی را شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر عرضه این محصولات با دائمی شدن روستا بازار، عرضه محصولات سردرختی و همچنین سبزی و صیفی نیز در این مجموعه‌ها به قدر نیاز انجام می‌شود تا مردم بدون واسطه و دلال بتوانند مستقیم خرید خود را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});