• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
گزارش یازاکو از گفتگوی میان اعضای شورای تبریز و نمایندگان شهر؛

بخش ماندن باسمنج به ضرر تبریز و باسمنج است

  • کد خبر : 38898
  • 30 آبان 1400 - 17:32
بخش ماندن باسمنج به ضرر تبریز و باسمنج است
پرویز هادی؛ عضو شورای شهر با اعتراض به روند جلسه عنوان کرد: در جلسه‌ای که حدود دو ماه با نمایندگان تبریز داشتیم همین موضوعات مطرح بود و در این مدت هیچ پیشرفت خاصی را شاهد نیستیم. ما دنبال حذف هستیم چرا که هم به ضرر تبریز است و هم به ضرر باسمنج، جلسات مشترک اگر خروجی نداشته باشند، ارزشی نخواهند داشت.

یاز اکو؛ پریسا رضاپور – جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز با حضور نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات تبریز در صحن شورا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، اولین دستور جلسه امروز، بررسی مشکلات کلانشهر تبریز با حضور نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بود. بدین منظور فریدون بابایی‌اقدم با این بیان که ابطال بخش باسمنج در استان ممکن است، گفت: به گفته مدیرکل تقسیمات سیاسی وزارت کشور، چون ایجاد بخش باسمنج از طرف استان انجام گرفته، هرگونه تصمیمی مبنی بر ابطال این بخش هم باید در استان انجام گیرد.

بابایی‌اقدم: ابطال این تصمیم غیرکارشناسی شدنی، است

وی ادامه داد: شرایط نشان می‌دهد ابطال این تصمیم غیرکارشناسی می‌تواند اتفاق بیفتد به شرطی که پیگیری‌ها از طرف نمایندگان و استانداری انجام بگیرد.

تاج الدینی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنانکه حریم تبریز حقی را برای ما ایجاد کرده که باید از آن دفاع کنیم، تاسیس بخش باسمنج هم حقی برای اهالی این شهر بوجود آورده که باید از آن هم دفاع شود.

متفکرآزاد؛ نماینده تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: الان در باسمنج اهالی پیگیر فاز دو هستند و سوال دیگری مطرح است که آیا شهرداری می‌تواند حریم‌فروشی کند؟

رنجبر؛ شهردار تبریز در ‍پاسخ به سوال متفکر آزاد تشریح کرد: حریم فروخته نشده است، بلکه در داخل حریم شهرداری ۶۶۰ هکتار زمین خریداری کرده است و بعد از خرید با افرادی که در داخل، زمین داشتند توافق شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در ایجاد باسمنج یک بدسلیقگی اتفاق افتاده است. می‌توانست بخش باسمنج از دو حریم منفصل تشکیل شود که مشابه آن وجود دارد.

بیگی: شهرداری باسمنج توان یک مسیرگشایی ساده را ندارد

بیگی، نماینده تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۵ سال پیش، شورای شهر باسمنج تصمیم به الحاق این شهر به تبریز را گرفتند. بعد یک تصمیم سیاسی مبنی بر عدم بزرگ شدن تبریز گرفته شد.

وی ادامه داد: آقای تاج الدینی می‌گویند حقی برای مردم باسمنج ایجاد شده است‌، ولی اینگونه نیست و به مردم این منطقه ظلم شده است. شهرداری باسمنج توان یک مسیرگشایی ساده را ندارد. با این کار، شمس‌ابادی دیگر در دل تبریز ایجاد می‌کنیم چرا که دیر یا زود تبریز بزرگ شده و باسمنج در داخل تبریز قرار خواهد گرفت.

بیگی گفت: ما سوال و تحقیق و تفحص از وزیر کشور در این خصوص را مطرح کردیم و آنها هم قول دادند که این مشکل را بررسی کنند. در دیوان عدالت اداری هم این موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا این مسئله حق مردم تبریز است.

وی خاطر نشان شد: اگر تزلزلی نشان دهیم، این روند با ضعف و نارسایی مواجه شده و به نتیجه نخواهیم رسید.

منادی: حریم تبریز را در امتداد سهند یا امند می‌توان گسترش داد

منادی نماینده تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به دنبال افزایش حریم تبریز هستیم، می‌توانیم مابین تبریز و سهند را به حریم اضافه کنیم و یا منطقه قبلی در مابین تبریز و امند که از حریم تبریز خارج شده را دوباره به حریم تبریز اضافه کنیم.

شهردار تبریز: جنوب تبریز به لحاظ توپوگرافی، امکان الحاق به محدوده تبریز را ندارد

رنجبر در پاسخ به منادی بیان کرد: جنوب تبریز به لحاظ توپوگرافی، امکان الحاق به محدوده تبریز را ندارد. همزمان با شرق، این قسمت هم بررسی شده است.

بابایی‌اقدم؛ عضو شورای شهر گفت: معتقدم باید به دنبال ابطال بخش باسمنج باشیم، اگر دنبال اصلاح باشیم نتیجه نخواهیم گرفت.

تاج‌الدینی بیان کرد: ما فقط با باسمنج تداخل نداریم بلکه با حریم‌های شبستر و هریس هم تداخل داریم و معتقدم باید با اصلاح قانون مشکل حریم تبریز را حل کنیم.

بیگی گفت: این تصمیم سیاسی بود و باید با روش سیاسی مشکل را حل کنیم و آن هم ابطال است.

فرهنگی نماینده تبریز، اسکو آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم باید ابطال و اصلاح را به صورت موازی پیش ببریم.

پزشکیان، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: معتقدم اینکه تبریز را بزرگ کنیم و با استانبول و شهرهای دیگر مقایسه کنیم درست نیست. اگر سیستم حمل و نقل عمومی اصلاح شود، بسیار راحت می‌تواند مشکلات ما اعم از مشکلات آب، ترافیک و حریم را حل کرد.

وی ادامه داد: تهران یک روزی از هم خواهد پاشید. از همه جا آب‌ها را به آنجا انتقال می‌دهیم. با ایجاد سیستم حمل و نقل صحیح، امکان تردد بین تبریز و شهرهای اطراف را تسهیل کنیم. این امر حتی مشکل حاشیه‌نشینی ما را برطرف خواهد کرد.

هادی: این الحاق، هم به ضرر تبریز است هم به ضرر باسمنج

پرویز هادی؛ عضو شورای شهر با اعتراض به روند جلسه عنوان کرد: در جلسه‌ای که حدود دو ماه با نمایندگان تبریز داشتیم همین موضوعات مطرح بود و در این مدت هیچ پیشرفت خاصی را شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: ما دنبال حذف هستیم چرا که هم به ضرر تبریز است و هم به ضرر باسمنج، جلسات مشترک اگر خروجی نداشته باشند، ارزشی نخواهند داشت.

دبیری؛ عضو شورای شهرگفت: پیشنهاد من این است که موارد مطروحه جمع‌بندی و صورتجلسه شوند و در جلسه‌ی آینده نتیجه‌ی پیگیری‌ها گزارش شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با اراضی خاوران در سالیان، تصمیمات مختلفی اتخاد و حدود یک میلیون متر مکعب اراضی اضافی واگذار شده است. ما مجبوریم میلیاردها تومان به کسانی که زمین واگذار کرده‌ایم ولی زمینی نداریم، بپردازیم.

دبیری افزود: بخش شدن، هیچ مزیتی برای باسمنج شدن ندارد. برای همین باید همه‌ی اقدامات لازم را برای ابطال بخش باسمنج انجام بدهیم.

وی گفت: به موازات این مسئله می‌توان اصلاحات لازم در خصوص قانون حریم کلانشهرها انجام داد.

برگی: یک منطقه‌ی دیگر شهرداری در باسمنج ایجاد کنیم

حجت الاسلام برگی، رییس شورای شهر تبریز گفت: عده‌ای که نمی‌دانیم آیا املاک یا کسان دیگری هستند مشغول ساخت و سازهای غیر مجاز می‌بتشند، حتی آنجا ماموران شهرداری را کتک می‌زنند و جلوی خودروهایشان را می‌گیرند.

برگی افزود: با روند فعلی، حاشیه‌نشینی جدیدی در اطراف تبریز ایجاد می‌شود.

رییس شورای شهر تبریز گفت: یک منطقه‌ی دیگر شهرداری در باسمنج ایجاد کنیم و بازگشایی و خدمات شهری لازم را برای شهر باسمنج ارایه دهیم.

متفکر آزاد گفت: شهرداری به مشکلات خاوران رسیدگی کند و آن را منوط به اصلاح حریم و یا ابطال بخش باسمنج نکنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});