• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

ظرفیت تولید تخم مرغ ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

  • کد خبر : 39312
  • 03 آذر 1400 - 14:30
ظرفیت تولید تخم مرغ ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت تولید تخم مرغ در استان اردبیل از 50 درصد فعلی به بیش از 70 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، خلیل نیکشاد دوم آذر در جلسه ستاد تنظیم بازار در اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل در تولید مرغ و کشتار روزانه آن ظرفیت مازاد مصرف داریم اما در تولید تخم مرغ با کمبود روبه‌رو هستیم که سعی و تلاشمان بر این است تا با همکاری استان‌های همجوار تخم مرغ مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی ثبات بازار مرغ و تخم مرغ را در هفته‌های اخیر در استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید تخم مرغ از ۵۰ درصد فعلی به ۷۰ درصد تا ۲ ماه آینده می‌توانیم بخشی از مشکلات و کمبودها را رفع کنیم.

قیمت مرغ در استان اردبیل پایین‌تر از نرخ مصوب ارائه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به قیمت مرغ در استان و عرضه مناسب آن اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ در این استان حتی پایین‌تر از نرخ مصوب ارائه می‌شود و ما مازاد مصرف را به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم.

نیکشاد افزود: قرار شده در حواله مازاد مصرف استان نرخ کشوری مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن فروش محصولات به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمبودی در عرضه مرغ و تخم مرغ در استان وجود ندارد و همکاران ما از طریق سازمان صمت و تعزیرات با بازرسی‌های مکرر سعی می‌کنند تا جلوی تخلفات احتمالی را گرفته و تقویت ثبات بازار این محصولات کمک کنند.

نیکشاد اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال روند تولید و عرضه مرغ به بازار وضعیت مطلوب و با ثباتی را پیدا کند و کمترین نوسانات را در این حوزه شاهد باشیم.

وی تأمین نهادهای مورد نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها را نیز یادآور شد و بیان کرد: بر اساس سهمیه ابلاغ شده به استان تهیه و توزیع نهادها از طریق شرکت متولی در حال انجام است و کمبودی را در این زمینه در سطح استان شاهد نیستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});