• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

سال ۱۴۰۵ زمان احیای کامل دریاچه ارومیه است

  • کد خبر : 39335
  • 03 آذر 1400 - 18:20
سال ۱۴۰۵ زمان احیای کامل دریاچه ارومیه است
یاز اکو - مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تا احیای کامل دریاچه ارومیه پنج سال زمان نیاز است و در این راستا نباید توسعه کشاورزی رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از برنا از آذربایجان غربی ، مسعود تجریشی ،مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به پایان حفاری تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در چند روز گذشته اظهار داشت: مشاوره این پروژه یک برنامه زمان‌بندی ارائه داده که براساس آن، در دو ماه آینده دستگاه انتقال آب از تونل خارج و دمونتاژ می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تلاش‌ها بر این است که آب پشت سد کانی‌سیب هر چه سریعتر به دریاچه ارومیه منتقل شود و تا دی ماه نیز زمان کمی نیست، چون در حال حاضر ۱۵۰ میلیون مترمکعب آن در پشت سد کانی‌سیب نهفته است و ارتفاع آب تا دو متر بر روی تونل سوار است و اگر آب به پشت‌سد برسد، بی‌تردید آب با ظرفیت بالا به دریاچه انتقال می‌یابد.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در این پروژه برخی جا‌ها به لحاظ فنی نیاز به لکه‌گیری و ترمیم دارد و امید است این کار‌های فنی باهم انجام شده تا در اول فصل زمستان آب وارد دریاچه ارومیه شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه دیگری نیز به عنوان «بادین‌آباد» در این رابطه مطرح است تصریح کرد: از این پروژه نیز حجم قابل توجهی آب توسط کانال کوتاهی به پشت سد کانی‌سیب انتقال می‌یابد و سه کیلومتر به پایان آن باقی مانده و اگر این کانال نیز به پایان برسد می‌تواند ۶۴۳ میلیون مترمکعب آب را به دریاچه انتقال دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});