• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

با استفاده از روش های نوین آبیاری می توان به دریاچه ارومیه جان دوباره بخشید

  • کد خبر : 40104
  • 09 آذر 1400 - 10:00
با استفاده از روش های نوین آبیاری می توان به دریاچه ارومیه جان دوباره بخشید
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: محصولاتی که به کم آبی مقاوم هستند مثل پسته و زعفران، جایگزین درختان و محصولات پر آب بر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، اکبر فتحی با حضور در اخبار ساعت ۱۹ شبکه استانی سهند، در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای احیای دریاچه اورمیه در بخش کشاورزی استان گفت: خوشبختانه احیای دریاچه اورمیه جزو اولویتهای وزیر محترم جهادکشاورزی بوده و ستاد احیای دریاچه اورمیه برآن است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان تکالیف مرتبط از جمله اصلاح الگوی کشت را انجام دهد.

وی افزود: جهاد کشاورزی درصدد اجرای برنامه تنظیم شده در سالهای قبل بوده و محصولاتی که نیاز آبی بیشتری برای تولید دارند، مثل پیاز و یونجه حذف شده و محصولات با نیاز آبی کمتر مثل کلزا و کینوا جایگزین شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به ایجاد زیرساخت در حوضه دریاچه اورمیه اشاره کرد و گفت: انقال آب با لوله گذاری، آبیاری تحت فشار و ایجاد شبکه های فرعی در حدود ۲۳ هزار هکتار در پایاب سد شهید کاظمی و اراضی حوضه دریاچه اورمیه از جمله اقدامات زیرساختی می باشد که در حال تکمیل است.

وی با تاکید بر اصلاح و تغییر الگوی کشت باغات افزود: طبق برنامه ریزی ها درختانی که به کم آبی مقاوم هستند مثل پسته و زعفران، جایگزین درختان و محصولات پر آب بر می شوند.

وی به جذب و مشارکت جوامع محلی به عنوان هدف عمده و اصلی سازمان جهاد کشاورزی در احیای دریاچه اورمیه تاکید نمود و افزود: با برنامه ریزی و مشارکت جوامع و اهالی منطقه می توان برای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی دریاچه اورمیه اقدامات مناسبی انجام داد و از کشاورزان خواست تا در استفاده از روشهای نوین آبیاری با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});