• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

حجم صادرات آذربایجان‌غربی ۱۱ درصد افزایش یافت/ ۸۳۸ هزار تُن در نیمه اول سال

  • کد خبر : 82246
  • 25 مهر 1401 - 13:45
حجم صادرات آذربایجان‌غربی ۱۱ درصد افزایش یافت/ ۸۳۸ هزار تُن در نیمه اول سال
یاز اکو - ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به تلاش همه حوزه‌های گمرکی برای توسعه تجارت مرزی در راستای ارتقای شاخص‌های تجاری کشور و استان گفت: در نیمه نخست امسال، ۸۳۸ هزار و ۵۴۰ تُن کالا از استان صادر شده که ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، خالد جنگجو روز دوشنبه افزود: ارزش این میزان صادرات در نیمه نخست امسال به ۳۳۲ میلیون دلار رسیده که سه درصد نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته افزایش دارد.

وی با بیان اینکه کالاهای دیگر نقاط کشور هم از مبادی مرزی آذربایجان غربی صادر می‌کنند، اضافه کرد: در نیمه نخست امسال، یک میلیون و ۶۶۰ هزار تُن کالای دیگر گمرکات از استان صادر شده که ارزش آن به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال می‌رسد.

جنگجو ادامه داد: در این حوزه نیز از نظر ارزش ریالی هشت و از نظر وزنی ۱۰ درصد افزایش داریم.

میزان واردات کالا

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از واردات ۳۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۲ میلیون دلار طی نیمه نخست امسال از گمرکات استان خبر داد و اظهار کرد: در این حوزه نیز به ترتیب با رشد ۱۹ و ۲۷ درصدی مواجه هستیم.

جنگجو با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی غیررسمی تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت هم در آذربایجان غربی فعال است، گفت: میزان واردات این بازارچه‌ها در نیمه اول سال جاری به پنج هزار با ارزش ۲۸ میلیون دلار رسید.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های فعال در حوزه ترانزیت داخلی و خارجی است بطوریکه در نیمه نخست امسال ۲۳۱ هزار تُن ترانزیت داخلی و یک میلیون و ۵۹۵ هزار تُن ترانزیت خارجی در مرزهای استان داشته‌ایم.

جنگجو تاکید کرد: ارزش ترانزیت خارجی صورت گرفته از مرزهای استان چهار میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال و ارزش ترانزیت داخلی ۶۵۸ میلیون دلار بود که به ترتیب ۳۷ و ۱۱۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});