• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

صنایع دارای مزیت و توانایی صادراتی در اولویت حمایت قرار دارند

  • کد خبر : 40519
  • 12 آذر 1400 - 11:00
صنایع دارای مزیت و توانایی صادراتی در اولویت حمایت قرار دارند
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنایع دارای مزیت و توانایی ورود به بازارهای جهانی و صادرات در استان برای حمایت بیشتر در اولویت قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد کلامی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه تولید کننده ملی و استانی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: از صنایع کوچک و صنایع بومی نیز که با فراهم آوردن ابزارهای علمی به لحاظ دانش خود را ارتقا دهند نیز حمایت می شود.

وی با بیان اینکه افزایش تولید در بازارهای داخلی و بین المللی برآیند اقدامات سه دسته مهم شامل حاکمیت و دولت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی هستند، افزود: وظایف دولت مانع زدایی، تسهیل‌گری و آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای تولید واحدهای تولیدی است.

کلامی ادامه داد: حمایت از جان گرفتن تولید در آذربایجان شرقی برنامه تیم اقتصادی استان است تا جایی که قوانین اجازه می دهد در تسهیل گری تولید و مانع زدایی تلاش خواهیم کرد و حمایت را به سمت صنایع دارای مزیت و دارای توانایی ورود به بازارهای جهانی سوق خواهیم داد.

وی افزود: البته برخی از واحدهای کوچک به لحاظ دانش و مسائل علمی و تکنولوژیکی باید خودشان را ارتقا دهند تا افزایش بازدهی و کمیت تولید نیز داشته باشند و از رقبای خارجی عقب نمانند.

کلامی خاطرنشان کرد: تولید کننده باید به فکر ارتقاء کیفیت، کاهش هزینه‌ها و ارتقاء تکنولوژی تولید که برآیند آن ارتقای توان رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی است، باشد.

وی با بیان اینکه در واقع اولین حمایت کننده از تولید، خود تولید کننده است، افزود: تولید کننده باید با توجه به کیفیت و رعایت استانداردها و شاخص های بین المللی، به رغم شرایط بد بین المللی و شرایط تحریم، کیفیت تولیدات خود را حفظ کند تا در بازارهای جهانی مشتری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: بر این اساس تولیدکننده دانش کار و علم برای ارتقای کیفیت را نیز باید داشته باشد تا بتواند هزینه‌های تمام شده را کاهش دهد.

کلامی همچنین با بیان اینکه مصرف کنندگان داخلی نیز باید وفادار به تولید کننده کشورشان باشند، خاطرنشان کرد: وفاداری مصرف کننده، حمایت حاکمیت و عزم جدی تولیدکننده، محصول تولیدکنندگان را به برندهای بین المللی تبدیل می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});