• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
استاندار آذربایجان شرقی:

افزایش درآمد سرانه سفره مردم را رونق می‌دهد

  • کد خبر : 40521
  • 12 آذر 1400 - 11:30
افزایش درآمد سرانه سفره مردم را رونق می‌دهد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری موجب افزایش درآمد سرانه می‌شود، گفت: افزایش درآمد سرانه سفره مردم را رونق می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرم پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه آذربایجان شرقی اعلام کرد: دولت خیزی را در حوزه صنعت و معدن ایجاد خواهد کرد که به زودی شاهد آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همدلی، هم افزایی و هم راستایی در توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: نگرش ها در آذربایجان شرقی باید نگرش فراملی باشد چون با سه کشور همسایه هستیم.

وی گفت: حضور فعال و دائمی در بازارهای کشورهای همسایه ضروری است و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این هدف محقق شود.

خرم با بیان اینکه صنعتگران استان راهکارهای لازم را در این خصوص می دانند و اراده این کار را نیز دارند، گفت: مسئولان نیز باید در خدمت تولید باشند و فضای کسب و کار را ایجاد کنند.

وی یادآور شد: ۱۹ نماینده آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی ظرفیت بزرگی برای این استان هستند و پیگیر مسائل تولید و صنعت می باشند البته تمام مسئولان استان به دنبال رفع موانع تولید هستند.

کسانی که در مسیر تولید مانع ایجاد می‌کنند باید از کار کنار بروند

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رفع موانع تولید در استان اظهار کرد: باید کسانی که در تولید ایجاد مانع می کنند از کار کنار بروند.

خرم با بیان اینکه در حدود بیش از ۳۰ روزی که مسئولیت پذیرفتم ۳۶ کارخانه و واحد صنعتی را از نزدیک بازدید کردم، گفت: فاصله مدیریت تا بدنه زیاد است در حالی که باید مدیران با کارگران ارتباط نزدیک داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فاصله کم مدیر و کارگران موجب ایجاد ارتباطات معنادار، افزایش روحیه و بالا رفتن بهره وری می‌شود، اظهار کرد: بحران ها محصول بهره‌وری پایین هستند.

خرم با بیان اینکه تعدیل نیرو در استان وجود نداشته و بی تفاوتی بین مدیران و کارگران معنایی ندارد، گفت: باید الگوی مدیران موفق را در استان تکثیر دهیم.

وی افزود: به کمک صنعتگران استان چرخه تولید را به صورت مضاعف و جهشی تقویت می کنیم تا تولید، اشتغال و ارزش افزوده افزایش یابد.

زمان گفتار درمانی در اقتصاد و صنعت به سرآمده است

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه زمان گفتار درمانی در اقتصاد و صنعت استان به سرآمده است ، گفت: با مشخص شدن عارضه ها باید به صورت چابک به دنبال رفع موانع تولید باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حرکت جهادی در حوزه رفع موانع باید انجام شود چون شعار سال برای مسئولان شعار نیست بلکه دستور است و بر این اساس باید کمر همت ببندیم و وارد گود شویم.

وی اضافه کرد: صنعت آذربایجان شرقی در کشور بارز بوده ولی به مرز فرسودگی ماشین آلات رسیده است که البته به کمک شرکت های دانش بنیان امکان نوسازی آنها و به روز شدن تکنولوژی واحدهای صنعتی وجود دارد.

خرم خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند حلقه واسط صنعت و دانشگاه باشند و نوسازی را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه نخبه گرایی می‌تواند کشور را از بسیاری از تنگناها عبور دهد، گفت: مهندسی معکوس در کشورمان تبدیل به مکتب شده است اما با این وجود بهره وری ما پایین است ماشین های به روز و نیروی کار ماهر می تواند بهره وری را افزایش دهد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: نیروی جوان تحصیل کرده و دانش آموخته می تواند مزیت اصلی و پیشران صنعت باشد، بر این اساس باید صنعت مامنی برای افراد متخصص و نیروی انسانی اهل فن باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});