• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

استاندار آذربایجان‌شرقی: تسهیل سرمایه‌گذاری اولویت استان است

  • کد خبر : 40814
  • 14 آذر 1400 - 13:30
استاندار آذربایجان‌شرقی: تسهیل سرمایه‌گذاری اولویت استان است
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر لزوم انطباق برنامه‌های استانی با رویکردهای کلان قانون بودجه کشور گفت: تسهیل روند سرمایه‌گذاری، اهتمام فرادستگاهی برای اتمام پروژه‌های استانی و همکاری تنگاتنگ برای مانع‌زدایی حداکثری در حوزه تولید باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرّم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به اینکه افزایش درآمد سرانه، تحقق ثبات و رشد اقتصادی و افزایش اشتغال و بهره‌وری، رویکردهای کلان بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ هستند، اظهار کرد: برای عبور از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب، برنامه‌های استانی باید با این رویکردها منطبق و هماهنگ باشند.

وی در تشریح مطالبات و انتظارات دولت از مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت: کاهش هزینه‌ها، احصای نیازهای واقعی استان و انعکاس آنها به دستگاه‌های ملی، تلاش برای افزایش سهم استان از منابع مالی معادن، به فعلیت رساندن ظرفیت‌های توسعه در صنایع بزرگ و ایجاد صنایع پایین‌دستی باید در اولویت مدیران باشد.

خرّم همچنین از سیاست‌گذاری دولت برای تشکیل صندوق توسعه استان‌ها خبر داد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید برای کسب رتبه‌های برتر در جذب اعتبارات تلاش کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها را از دیگر اولویت‌های استان برای رسیدن به وضع مطلوب عنوان کرد و گفت: تسهیل روند سرمایه‌گذاری، کاهش بروکراسی اداری و تکریم منزلت سرمایه‌گذاران ضروری است.

وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به طرح الحاق ۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر جدید سهند برای اجرای طرح‌های مسکن گفت: طرح‌های مسکن باید در زمین‌هایی اجرا شوند که هزینه آماده‌سازی بالایی نداشته باشند تا قیمت تمام‌شده مسکن افزایش نیابد.

در این جلسه طرح‌های هادی شهرهای بندر شرفخانه و نظرکهریزی و طرح تفصیلی شهر آق‌کند و همچنین بازنگری طرح تفصیلی مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری استان و الحاق ۵۰ هکتار زمین به شهر جدید سهند تصویب شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});