• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

کمک ۱٫۴ میلیارد دلاری انگلیس برای پروژه راه آهن ترکیه

  • کد خبر : 41598
  • 20 آذر 1400 - 11:30
کمک ۱٫۴ میلیارد دلاری انگلیس برای پروژه راه آهن ترکیه
یاز اکو_بانک استاندارد چارترد اعلام کرد: یک قرارداد تامین مالی سبز به ارزش 1.24 میلیارد یورو (1.40 میلیارد دلار) با وزارت دارایی ترکیه برای تامین مالی توسعه خط راه آهن سریع السیر جدید در شمال غرب ترکیه امضا شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح خط راه آهن ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۵ مایلی) که توسط وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه از طریق اداره کل سرمایه گذاری زیرساختی توسعه می یابد، بخشی از چشم انداز استراتژیک ترکیه برای بهبود زیرساخت های حمل و نقل ملی و ایجاد ارتباط بین مشاغل و جوامع محلی است.

این خط راه آهن شهرهای باندرما و عثمانلی در شمال غرب کشور را به هم متصل می کند و از استان بورسا می گذرد. بورسا یکی از صنعتی ترین شهرهای ترکیه است و به شبکه راه آهن این کشور متصل نیست. بنابراین، این پروژه برای ادغام اقتصادی صنعت داخلی و جمعیت منطقه عثمانلی بیلجیک با خط راه آهن سریع السیر آنکارا-استانبول بسیار مهم است.

این معامله تاریخی اولین تامین مالی سبز مورد حمایت آژانس اعتبار صادراتی (ECA) است که توسط وزارت خزانه داری و دارایی انجام شده است. این معامله مستلزم تأمین مالی ۱۰۰ درصدی قرارداد تجاری برای توسعه پروژه است.

استاندارد چارترد به عنوان هماهنگ کننده وام سبز، از وزارت خزانه داری و دارایی برای شناسایی و تایید صلاحیت پروژه، به عنوان یک پروژه حمل و نقل پاک، برای تامین مالی وام سبز و رعایت اصول وام سبز حمایت کرد. این بانک همچنین ساختار تامین مالی را برای مطابقت با استانداردهای پایدار بین المللی، از جمله اصول استوا، استانداردهای عملکرد شرکت مالی بین المللی و چارچوب محصول سبز و پایدار ۲۰۲۱ خود بانک تنظیم کرد. با توجه به انتشار گازهای گلخانه ای کمتر مرتبط با حمل و نقل ریلی، این پروژه مزایای زیست محیطی بارزی خواهد داشت. را ارائه می دهد.

این پروژه به کاهش فشار بر توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای کمک می‌کند، در حالی که تحرک بهتر برای کارگران و فرصت‌های شغلی بیشتر و جریان افزایش تجارت، کالا و تجارت را ارائه می‌دهد. همچنین به همسویی دولت ترکیه با هدف توسعه پایدار سازمان ملل در مورد صنعت، نوآوری و زیرساخت کمک خواهد کرد. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});