• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

بارش در آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۱ میلی‌متر کاهش یافت

  • کد خبر : 42014
  • 22 آذر 1400 - 15:00
بارش در آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۱ میلی‌متر کاهش یافت
یاز اکو - مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش در سال آبی جاری در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۲ میلی‌متر کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی دولتی مهر، روز دوشنبه افزود: به طور میانگین از یکم مهر تا بیستم آذر امسال حدود ۴۱.۴ میلی متر بارندگی در سطح آذربایجان شرقی روی داده، در حالی که این رقم در بازه زمانی مشابه پارسال ۶۲.۵ میلی متر بود.

وی با بیان اینکه میانگین بارش آذربایجان شرقی در سال آبی جاری نسبت به بلندمدت نیز حدود ۲۹.۶ میلی متر کاهش یافته است، اظهار داشت: به طور میانگین در طول این بازه زمانی و در بلندمدت ۷۱ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در این استان ۳۱۹.۴ میلی متر است، گفت: تاکنون در این بازه زمانی حدود ۱۲.۹ درصد از بارش سال آبی جاری تامین شده است.

دولتی مهر، ادامه داد: از ابتدای ماه جاری (آذر) حدود ۱۱.۵ میلی متر بارندگی در این استان روی داده است در حالی که در این بازه زمانی و در بلند مدت میزان بارندگی ۱۷.۳ میلی متر ثبت شده است. 

وی یادآوری کرد: در سال آبی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان هشترود به میزان حدود ۶۸.۷ میلی متر و کمترین بارش از جلفا به میزان حدود ۲۲.۱ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش در هشترود نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴.۷ میلی متر افزایش و نسبت به بلند مدت ۲۶.۹ کاهش یافته و در جلفا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴.۴ میلی متر و نسبت به بلند مدت نیز ۳۸.۱ میلی متر کاهش یافته است.

دولتی مهر، با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی جاری حدود ۳۲.۷ میلی متر و در بلند مدت حدود ۶۱.۵ میلی متر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش در سال آبی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۴۰.۱ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۲۸.۸ میلی متر کاهش نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});